10 nejšílenějších ojetin za 200 tisíc Kč

Dvě stě tisíc korun stačí tak sotva na úplně nové auto. Co když chcete ale něco opravdu výjimečného. V nabídce ojetých aut na českém trhu se vyskytují i skutečně výjimečné vozy.

Když si chcete koupit auto za 200 tisíc, máte nepřeberné množství možností. Třeba úplně novou Dacii s tříletou zárukou. Nebo lehce jeté malé auto, jako například Opel Corsa či Hyundai i20. Většina Čechů si nakonec vybere nejspíš nějakou Octavii, ale nabídka na trhu ojetin je mnohem pestřejší a ukrývá i mnohem zajímavější exempláře než jen obyčejná auta pro rodinu.

Prošli jsme nabídku aut s cenou 200 000 Kč na českých inzertních serverech a vybrali jsme deset nejzajímavějších tipů - takových, se kterými zaručeně vystoupíte z davu. Nejnovějším autem je pět let stará bonvivánská Lancia Delta s 200koňovým motorem, nejstarším dvanáctiválcový Mercedes CL z roku 2000. V naší desítce ale narazíte i na klasickou americkou V8, dva ostré sedany s neskrývanými sportovními ambicemi nebo auto, kterým by dnes jezdil fantomas.

Citroën C6 2.7 V6 HDi

Zatím poslední velký Citroën se vyráběl v letech 2005 až 2012. Za dvě stě tisíc korun můžete jezdit extravagantní limuzínou, kterou rádi využívali i francouzští prezidenti Chirac a Sarkozy. Vedle tohoto pocitu si můžete užívat i rozsáhlé výbavy, která zahrnuje mimo jiné adaptivní hydraulický podvozek, head-up displej nebo varování před opuštěním jízdního pruhu. Nejčastějším motorem je dieselový šestiválec o výkonu 150 kW (204 k) s šestistupňovým automatem.

Našli jsme: rok výroby 2007, najeto 163 tisíc km

Citroën C6

Dodge Nitro 2.8 CRD

Jeep Cherokee dostal v předchozí generaci zajímavého sourozence. Dodge Nitro je nižší, širší a delší, takže má větší kufr, ale hlavně stylovější hranatý retro design. Jako první moderní Dodge se Nitro oficiálně prodával i v Evropě, proto dostal dieselový čtyřválec se 130 kW (177 k) a pětistupňový automat od Mercedesu. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol a pozornost okolí, kamkoliv přijedete.

Našli jsme: rok výroby 2009, najeto 286 tisíc km

Dodge Nitro

Ford Mondeo ST220

Auto, které dříve sloužilo i jako dálniční stíhač české policie, dnes pořídite levněji než novou Fabii. Třílitrový šestiválec má 166 kW (226 k) a kromě prvních kusů s pětikvaltem poháněl vždy přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Sportovní Mondeo je lákavé také proto, že Ford v další generaci už nic podobného nenabídl - to se staly vrcholem přeplňované řadové motory bez znáčků ST.

Našli jsme: rok výroby 2004, najeto 141 tisíc km

Ford Mondeo ST220

Honda Legend

Minulá generace luxusní Hondy získala v Japonsku ocenění Auto roku 2004/2005. V Evropě ale příliš nezabodovala, s nabídkou jediného benzinového motoru a pouze maximální výbavy na požadavky zhýčkaných Evropanů nestačila. Legend je poněkud neprávem přehlížen dodnes, takže luxusní vůz s automatem a pohonem všech kol, který nový stál 1,5 milionu, dnes seženete už za 200 tisíc.

Našli jsme: rok výroby 2009, najeto 286 tisíc km

Honda Legend

Chrysler 300C Hemi

Ještě extrémnějším autem než Honda je americký osmiválec Chrysler 300C. Sedan využívající techniku od Mercedesu dostal atraktivní design v americkém stylu a plnotučný motor: osmiválec o objemu 5,7 litru. Ten na zadní kola posílá přes pětistupňový automat Mercedes-Benz rovných 250 kW (340 k), respektive 530 Nm.

Našli jsme: rok výroby 2005, najeto 47 tisíc km

Chrysler 300C

Lancia Delta DI T-Jet

Kříženec htachbacku a kombi má se slavným předchůdcem, který vyhrával jednu rally za druhou, společné jen jméno. Místo sportovních zážitků nabízí luxusní výbavu, včetně nejjemnější kůže nebo adaptivních tlumičů. Nejsilnějším motorem je přeplňovaná benzinová osmnáctistovka DI Turbo-Jet, původem z Alfy Romeo 159, která má 147 kW, tedy rovných 200 koní. Extravagantní Lancia si mnoho zákazníků nenašla, tím spíš je ale ideální ojetinou pro někoho, kdo chce vystoupit z davu.

Našli jsme: rok výroby 2009, najeto 99 tisíc km

Lancia Delta

Mazda 6 MPS

Někdejší přímý konkurent Mondea ST220 by snad nemohl být rozdílnější. A nejde jen o design, Mazda 6 MPS se totiž spoléhá na pohon všech kol a místo atmosférického V6 má nadupaný čtyřválec 2,3 l MZR-DISI s turbem a přímým vstřikováním. Ostrá Mazda 6 má výkon 191 kW (260 k) a je zajímavá také tím, že se vyráběla pouhé dva roky, v letech 2005 až 2007. Ani ona se už nedočkala modernějšího nástupce.

Našli jsme: rok výroby 2006, najeto 134 tisíc km

Mazda 6 MPS

Mercedes-Benz CL 600

Dvanáctiválec je vždycky exkluzivní záležitostí. Platí to i pro luxusní kupé od Mercedesu. Tento model ovšem svoji výmečnost podtrhuje složitou technikou, která byla v době vzniku výkladní skříní automobilového průmyslu. Speciality jako aktivní hydraulický podvozek ABC nebo elektrické dovírání dveří a víka zavazadlového prostoru umí provoz patnáctileté ojetiny pěkně prodražit. Při pořizování Mercedesu CL je proto potřeba myslet na bohatou finanční rezervu pro případné opravy.

Našli jsme: rok výroby 2000, najeto 205 tisíc km

Mercedes-Benz CL 600

Renault Avantime V6

Po Avantimu už nevzniklo žádné další podobně zběsilé auto. Zvláštní kříženec MPV a kupé vsadil na zvýšenou jednoprostorovou karoserii bez bočních sloupků. Stylový sourozenec tehdejšího Espace se stal prodejním propadákem: však musel o přízeň zákazníků bojovat s dalším podobně koncipovaným Renaultem, pětidveřovým Vel Satisem. Francouzi ukončili výrobu po pouhých dvou letech v roce 2003, čímž jen podpořili kult Avantimu - jedněmi zbožňovaného a druhými zatracovaného. Za 200 tisíc dnes seženete nejzachovalejší kusy s šestiválcovým benzinovým třílitrem, který má 152 kW (207 k).

Našli jsme: rok výroby 2002, najeto 107 tisíc km

Renault Avantime

VW Phaeton V10 TDI

Také Volkswagen chtěl v době kolem roku 2000 dokázat, že umí vyrobit podstatně složitější auto, než je jeho běžná produkce. Výsledkem byla limuzína Phaeton, vybavená vzduchovým podvozkem, stálým pohonem všech kol, čtyřzónovou klimatizací a další výbavou. Nabídka motorů zahrnovala V6, V8, V10 i unikátní šestilitrový W12. Phaeton se na rozdíl od Avantimu vyrábí dodnes, VW už ale nabízí jen tříltirový diesel. V nabídce ojetin však převažuje desetiválcové TDI o objemu 5,0 litru, které má výkon 230 kW (313 k) a rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Našli jsme: rok výroby 2004, najeto 163 tisíc km

Volkswagen Phaeton

Vydáno: 06. 07. 2014

Autor: Lukáš Vaverka, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Honda Legend bazar