5 tipů při výběru ojeté Mazdy 6 první generace (2002 až 2007)

Atraktivně tvarovaná první generace Mazdy 6 znamenala pro tehdy stagnující japonskou automobilku obrat k lepšímu. Co byste neměli podcenit, když o ní dnes uvažujete jako o ojetém autě?

Čím novější, tím lepší

Dvanáctiletý model navenek vypadá stále k světu, vyplatí se ale volit co nejmladší ročníky. Hlavním problémem první generace Mazdy 6 je totiž koroze, zejména v oblasti zadních lemů. Výrobce se v průběhu let snažil o nápravu, definitivní řešení problému přišlo až v posledním roce výroby tohoto modelu (2007). Hledat co nejmladší vůz tedy není v případě Mazdy 6 žádný plezír, ale opravdu racionální volba.

Hledejte benzinový dvoulitr

Nejlepším motorem je benzinový čtyřválec o objemu 2,0 litru. Existoval ve dvou verzích, nejprve s výkonem 104 kW (141 k) a pětistupňovou převodovkou, od roku 2005 se 108 kW (147 k), šestistupňovou převodovkou a variabilním časováním ventilů. Spolehlivému motoru nelze nic vytknout, novější verze je živější a úspornější. V české inzerci se na tato auta dá snadno narazit a často se nabízí za podobné peníze jako dieselové verze. Ne náhodou.

Mazda 6 ve verzi sedan

Mazda 6 ve verzi sedan

Ojetý diesel se v servise prodraží

Mazda 6 je dobrou ukázkou toho, jak dieselový motor za hranicí plánované životnosti dokáže vyždímat peněženku. Rozvody stojí deset tisíc, ventil na čerpadle vstřikování jedenáct a a dvouhmotový setrvačník 22 tisíc korun. Až se opotřebí turbodmychadlo nebo filtr pevných částic (společně se šestistupňovou převodovkou standard od 2005), čeká vás v obou případech výdaj ve výši 60 000 Kč. Dříve nebo později vás toto všechno čeká. Tak vysoké výdaje samozřejmě nižší spotřeba nafty nedokáže u nejméně sedmileté ojetiny vyvážit. Jen pro úplnost, vyráběly se dvě verze čtyřválce 2,0 l MZR-CD: slabší s 89 kW a silnější se 100 nebo později 105 kW.

Klidným řidičům bude stačit osmnáctistovka

Nejvíce doporučujeme benzinový dvoulitr, to ale neznamená, že byste se základním motorem 1,8 l MZR/88 kW (120 k) udělali chybu. Osmnáctistovka není tak dynamická a spotřeba je na úrovni dvoulitru. Díky tomu se nabízí za nižší ceny, přitom je stejně ukázkově spolehlivá. Ideální volba pro klidnější řidiče.

Interiér Mazdy 6

Interiér Mazdy 6

Lepší svezení jinde jen tak nenajdete

Mazda vsadila na řidičské pojetí „Šestky“. Sedí se nízko a pozice za volantem je příkladná. Jenže to je jen začátek, chloubou Mazdy je totiž vyvážené naladění podvozku. Přední náprava má propracovanou konstrukci s dvojicí spodních ramen s oddělenou těhlicí, která je vlastně obdobou lichoběžníkového zavěšení. Zadní náprava je čtyřprvková. Tato kombinace se už dnes ani mezi vozy střední třídy běžně nevyskytuje.

Mimochodem, atraktivní možností je sportovní verze sedanu Mazda 6 MPS s přeplňovaný čtyřválcovým motorem 2,3 l MZR-DISI o výkonu 191 kW (260 k). Má manuální převodovku a stálý pohon všech kol, v nabídce byla v letech 2006 a 2007. Nová stála rovný milion, dnes se její cena v inzerci pohybuje okolo 200 tisíc korun.

Dnešní ceny ojetin

Nejdražší: Mazda 6 kombi 2,0 l MZR-CD (diesel, 105 kW), rok výroby 2007, najeto 106 tisíc km; a Mazda 6 kombi 2,0 l MZR (benzin, 108 kW), rok výroby 2006, najeto 165 tisíc km

Nejlevnější: Mazda 6 sedan 1,8 l (benzin 88 kW), rok výroby 2003, najeto 279 tisíc km

Zavazadlový prostor u Mazdy 6 kombi má objem 505 litrů

Zavazadlový prostor u Mazdy 6 kombi má objem 505 litrů

Vydáno: 06. 08. 2014

Autor: Redakce, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mazda 6 bazar