Acura NSX: Další krok k výrobě

Na autosalonu v Detroitu Honda představila na stánku své luxusní divize Acura druhý vývojový stupeň prototypu supersportu NSX Concept. Tentokrát jsme mohli nahlédnout i do interiéru vozu, který by se měl na trhu objevit za dva roky.

První Honda NSX se do zaslouženého důchodu odporoučela v roce 2005 a od té doby se spekulovalo o jejím nástupci. V roce 2007 Tecuo Iwamura, šéf americké Hondy, potvrdil vývoj nového supersportu s V10, který se měl na trhu objevit v roce 2010. Vycházet měl z prototypu Acura ASCC, který měl premiéru na začátku roku 2007 v Detroitu. V červnu o rok později už se dokonce testovací prototyp proháněl po Severní smyčce na Nürburgringu. Jenže v prosinci téhož roku poslal šéf Hondy Takeo Fukui projekt NSX k ledu. Důvodem byla ekonomická krize. Zcela v zapomenutí ale tento projekt neskončil. Honda ho použila na projekt závodního automobilu HSV-010 GT, který nasadila na domácí okruhový seriál Super GT Championship. Místo V10 ho ale poháněl atmosférický 3.4 V8 s výkonem 500 k (373 kW).

V dubnu 2011 se však poprvé objevila informace, že projekt nástupce NSX žije. Oficiální potvrzení vývoje přišlo v prosinci, kdy Honda oznámila, že na detroit
ském autosalonu 2012 představí prototyp nazvaný NSX Concept. Premiéra 4,33 m dlouhého, 1,86 m širokého a pouhých 1,16 m vysokého dvoumístného kupé se odehrála 9. ledna a šéf Hondy Takanobu Ito, který měl mimochodem na starosti vývoj první generace NSX, už tehdy naznačil, že jeho nástupce bude mít hybridní pohon. Evropskou premiéru měla tato studie v Ženevě.

 Automobily Acura NSX
Zcela nepřehlédnutelná jsou jiná kola, rozměr zůstal na 19" palcích vpředu a 20" vzadu.

Na letošním detroitském autosalonu se Honda pochlubila druhou evolucí tohoto supersportu, představenou s logem Acura (luxusní divize Hondy). Co je na ní nového? Na první pohled se nic zásadního neměnilo. Základní silueta vozu je stejná. Co asi nikdo nepřehlédne, jsou nová kola. Další jasně viditelnou změnu představuje přepracovaný přední nárazník s mřížkami, které vozu dodávají dramatičtější výraz. Z boku se zdá, že upravený nárazník mírně prodloužil přední převis. Přesné rozměry ale Honda tentokrát nezveřejnila. Voštinovou mřížku dostal také zadní nárazník, který má přepracovaný difuzor. Lehce poupravena byla optika koncových svítilen.

Honda tentokrát nechala novináře nakouknout i do interiéru, kterému dominuje rudá kůže. Přístrojová deska je obložená alcantarou, zbylá volná místa pak zaplňuje karbon a hliník. Honda sice ve své zprávě hovoří o "náhledu na možný směr designu interiéru", nicméně je jasné, že ve finále se toho zas až tolik měnit nebude. Kokpit zaujme jen minimum ovladačů a přístrojů, Honda specálně pro NSX vyvinula rozhraní pojmenované Simple Sports Interface.

 Automobily Acura NSX
Interiéru dominuje rudá kůže, alcantara, karbon a leštěný kov. Řidiče by nemělo díky rozhraní Simple Sports Interface obtěžovat přílišné množství přístrojů a ovladačů.

Místo původně plánovaného V10 se o pohyb NSX postará stejně jako u předchůdce za hlavami cestujících uložený V6, kterému ale budou asistovat tři další elektromotory. NSX totiž dostane nový hybridní pohon Sport Hybrid SH-AWD. Jeden bude přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku pomáhat roztáčet zadní kola, zbylé dva přední. Nezávislým řízením budou vylepšovat schopnosti v zatáčkách.

Světová premiéra produkční verze je naplánována na příští rok do Detroitu, do obchodů by se měla dostat v roce 2015.

 Automobily Acura NSX
Stejně jako v případě první generace by měla být silnou stránkou NSX nízká hmotnost. K tomu by měly dopomoci exotické materiály.


Vydáno: 31. 03. 2013

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Acura NSX-T bazar