Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Multiair Super

Milánská Julie se rozhodla randit hned se dvěma spojkami. Jak jí jdou k duhu?

Podle oficiálních dat výrobce velice, giulietta má oproti verzi s manuálem s převodovkou TCT nižší spotřebu (o 0,6 litru) a lepší zrychlení
(o 0,1 s). V reálu ale italské krásce věříme jen to zrychlení, během týdenního testu vstřikovači proteklo 9,6 l/100 km. Přeplňovaný multiair si při dynamické jízdě žádá svoje. Síla mu (zejména) v režimu Dynamic nechybí, jen je nutné překonat méně výraznou prodlevu turba pod 2000/min. Plný točivý moment 230 Nm je dostupný od 2250/min, při overboostu na vás od 2500/min čeká 250 Nm.

 Automobily Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Multiair Super
„Foukaný“ multiair je živý, hezky zní, není to ale žádný asketa.

Oproti populárnímu DSG italské TCT občas váhá s odřazením nahoru, na druhou stranu jen málokdy pošle motor do oblasti nepoužitelně nízkých otáček. Chyběla nám také pádélka manuální volby (musíte na ně připlatit 5000 Kč), voličem převodovky se alespoň řadí sportovně (k sobě nahoru, od sebe dolů).

Co zůstává stejné? Hravý podvozek giulietty stále miluje zatáčky, tvrdé odpružení si ale neoblíbilo české silnice. Potěší i přesné a citlivé řízení. Na prostorný interiér se v prémiovém segmentu nehraje. V něm „Julinka“ ale boduje zajímavou cenou, konkurenti jsou dražší.

 Automobily Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Multiair Super
Italská dvouspojka nevyužívá tak nízké otáčky jako DSG.

Cena
Giulietta 1.4T Multiair Super: 648 500 Kč
Testovaný vůz: 779 100 Kč

 Automobily Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Multiair Super


Vydáno: 10. 09. 2012

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Alfa Romeo Giulietta bazar