Audi A3 Sportback g-tron: Luxusní plynař

Poslední, kdo z koncernové kompaktní čtyřky přišel s verzí na stlačený zemní plyn, bylo Audi. Prémiový hatchback A3 Sportback g-tron jsme si vyzkoušeli v kombinaci s dvouspojkovým automatem S tronic.

Kdo chce jezdit koncernovým kompaktem až o polovinu levněji než na benzin a ještě si přitom užívat komfortu automatické převodovky, má na výběr pouze mezi VW Golf a Audi A3 Sportback. Seatu Leon i Škodě Octavia je tato možnost odepřena.

Interiér plynového sportbacku se nijak neliší od běžného auta. Jedinou anomálii představuje přístrojový štít, kde je místo teploměru chladicí kapaliny ukazatel stavu plynu ve dvojici zásobníků. Co nás však na první pohled zarazilo, byl dojezd, který byl i s plnými lahvemi pouhých 290 km. To je skoro o 70 km méně, než na kolik jsme zvyklí z Octavie nebo Leonu.

Vysvětlení je třeba hledat pod podlahou kufru. Zásobníky g-tronu totiž mají kapacitu jen 14,4 kg, zatímco jeho příbuzní o 0,6 kg víc. Když jsme nádrže po vyjetí znovu doplňovali, dostali jsme do nich dokonce jenom 13 kg, takže na displeji svítil dojezd 300 km. G-tron s automatem tento hendikep kompenzuje nižší spotřebou, běžně jsme s ním jezdili v průměru za 4,1 kg/100 km, což je asi o 0,3 kg méně než v případě octavie či leonu s manuální převodovkou. Mimo město je g-tron schopný jezdit dokonce za 3,8 kg.

Co se nám hodně zamlouvalo, byla funkce plachtění. Když sundáte nohu z plynu, elektronika rozpojila spojky a automobil jel setrvačností. Dokud si to člověk nevyzkouší, neuvědomí si, jak daleko jsou moderní vozy schopné takto doplachtit.

A3 Sportback g-tron je coby prémiovka z koncernové čtveřice nejdražší, její základní cena začíná na 669 900 Kč, automat stojí 56 000 korun. Rozdíl proti  běžné verzi 1.4 TFSI činí 73 000 korun, proti naftě 1.6 TDI se připlácí 35 000 korun. Tyto náklady se ale vrátí zhruba během dvou let, resp. poloviční doby.

Vydáno: 15. 10. 2014

Autor: Michal Štengl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Audi A3 bazar