Audi A4 3.0 TDI S-tronic

Audi A4 prodělalo decentní facelift, základní charakteristiky ale zůstaly zachovány. Tedy klady i negativa.

Hned na začátku je třeba si ozřejmit jednu věc. Audi A4 není sportovní auto. Na to konto mu jakákoli snaha jej sportovnímu vozu přiblížit spíše uškodí. Jeden příklad za všechny: Měl jsem možnost absolvovat asi 100 km v základní 1.8 TFSI na šestnáctipalcových kolech a vysloveně mě překvapilo, jak komfortní auto to je. Po přesednutí do testovaného kusu nemohl být rozdíl větší. Sportovní paket s přitvrzeným a sníženým podvozkem schopnost filtrovat nerovnosti rapidně zhoršil, a to dokonce i na relativně skromných zimních šestnáctipalcových kolech. Když přičtete větší disky, které jsou u S-line zkrátka povinností, bude dílo zkázy dokonáno.

 Automobily Audi A4 3.0 TDI Quattro S-tronic
S-line mimo jiné obsahuje přitvrzený a snížený podvozek. Jízdním vlastnostem mnoho nepomáhá, zato důkladně pošramotí komfort.

Proto bych vřele doporučil ušetřit nemalou sumu a v katalogu příplatkové výbavy se „sportovnímu“ paketu vyhnout. Nadto kupříkladu sportovní dvojité stehování na sedačkách tlačí do stehen (kde základní textilní sedačky jsou konejšivě pohodlné). Spolu s malým prostorem na zadních sedačkách a necitlivým řízením jsme ale negativa vyčerpali. Vlastně je třeba ještě zmínit citlivost na boční vítr, která je přece jen poněkud vyšší, než by se na autobahnem odkojený vůz střední třídy slušelo.

Motor je velmi kultivovaný, silný a pozoruhodně úsporný zvláště na dálnici. Ve městě se i v hustém provozu spokojí s přídělem do 8,5 l/100 km, mimo město pak 5,9 litru. Dálnice znamená mezi 6,6 až 7,1 l/100 km a průměrná spotřeba se ustálila na rovných sedmi litrech.

 Automobily Audi A4 3.0 TDI Quattro S-tronic
Zpracování na výši, na spodku palubní desky pak tvrdý plast.

Převodovku zazmatkovat nedonutíte, řadí bleskurychle a jemně, povely pádélky pod volantem akcepuje bez prodlevy. Zpracování i ergonomie jsou, jak lze od Audi očekávat, na špici aktuální nabídky v segmentu, snad jen tvrdý plast ve spodní části palubní desky představuje trochu zklamání. Pohon všech kol reaguje okamžitě a poskytuje skvělou trakci, nicméně koncepci vozu s motorem před přední nápravou nezamaskuje. Když přitlačíte na pilu, objeví se nedotáčivost výraznější než u konkurence. Vidíte, A4 vážně není sportovní.

Nesnažte se jí vnutit dynamický jízdní styl v zatáčkovitých pasážích a ona se vám odmění v roli neobtěžujícího sluhy. Rychlého sluhy, s nevelkými nutričními nároky. Bude se tak snažit vynahradit nepříliš radostnou situaci při pohledu na kupní cenu. Mimochodem Audi přepočítává přesné ceny z eur dle aktuálního kurzu.

Ceny
Základní cena Audi A4 3.0 TDI Quattro S-Tronic: 1 183 600 Kč
Cena testované verze: 1 613 112 Kč

 Automobily Audi A4 3.0 TDI Quattro S-tronic
Na sedan je vstupní otvor pro zavazadla poměrně velký.


Vydáno: 13. 05. 2012

Autor: Vojtěch Med (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Audi A4 bazar