Audi Q5 2.0 TDI Quattro S Tronic: Spojovačka

Zvídaví inženýři u Audi si zahráli oblíbenou dětskou hru. Na světlech faceliftované Q5 spojili body do jedné linky.

Na první pohled je to hlavní změna, která se na SUV odehrála. V interiéru přibyl chromovaný dekor a posílily i motory. Třeba testovaný 2.0 TDI o 5 kW, nejvýkonnější čtyřválcový "diesel" má nyní 130 kW, 380 Nm a standardně se kombinuje s pohonem všech kol quattro. Udávané šestilitrové spotřebě nevěřte, my jsme jezdili za dobrých 8,9 l/100 km. Škoda nízkých otáček, ve kterých by nejraději agregát vidělo sedmistupňové DSG a v nichž mu chybí síla (táhne až od 1700/min).

V ostatních ohledech Q5 nezklame, quattro jen přidává na jistotě výbornému podvozku, který i na 20" kolech z paketu S-line spolehlivě žehlí nástrahy českých silnic. Nepřepínejte ale adaptivní tlumiče do režimu Sport, jinak na jemnosti ztratí. Interiér je kvalitně zpracovaný a prostorný, snad jen zadní lavice by mohla být o něco velkorysejší.

 Automobily Audi Q5 2.0 TDI Quattro S Tronic
Změny v interiéru mají spíš kosmetický charakter.

Audi se povedlo odladit i adaptivní tempomat, který zbytečně nebrzdí při dálničním předjíždění. Červená ikonka sledování odstupu bude pro majitele výchovným prvkem. Audi je sice nejdražší, němečtí konkurenti ho ale porážejí jen o pár tisíc.

Cena
Q5 2.0 TDI Quattro S Tronic: 1 102 600 Kč
Testovaný vůz: 1 653 750 Kč

 Automobily Audi Q5 2.0 TDI Quattro S Tronic
Linie LED ve světlech denního svícení nahradily jednotlivé body.


Vydáno: 08. 03. 2013

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Audi Q5 bazar