Audi Q7

Mamutí Audi Q7, představené na konci roku 2005, je obchodně stále natolik úspěšné, že výrobce ani po sedmi letech produkce zatím neuvažuje o nástupci. Svůj prodejní kredit si ovšem drží rovněž v ojetém stavu.

Až do příchodu Q7 se zejména ruští podnikatelé primárně zajímali o VW Touareg. Jeho první generace tak byla velice úspěšná. Ač druhá je mnohem modernější a lepší, přece jen již není tolik opulentní, a o to jde Rusům především. Naštěstí je tu stále Q7, která je co do rozměrů ještě mohutnější, než byl původní Touareg. Navíc je to Audi, což zní ve společnosti sedlající vozy Mercedes-Benz třídy M či BMW X5, také lépe.

Velká vně, malá uvnitř

Ač je Q7 co do vnějších rozměrů obrovská, za volantem se budete cítit možná i trochu stísněně. Důvodem je ne nijak zdařile obestavěná plocha v kombinaci s mohutnou palubní deskou spolu s dveřními výplněmi. Bohatá výbava u ojetých kusů také nemusí být pravidlem. Jak je u Audi zvykem, za vše se připlácí.

Ocelová a těžká

Na rozdíl od vlajkové lodě A8 nepoužili konstruktéři na tavbu Q7 hliník, nýbrž ocel. Hliník sice přítomen je (do Humpolce se rozhodně neodstěhoval), leč pouze 6 % z celkové hmotnosti. Z něj je vyrobena kapota motoru a také výztuha předního nárazníku. Koncepce podvozku se na první pohled téměř neliší od Touareg/Cayenne minulé generace. Vpředu je použit lichoběžník z hliníkové slitiny, vzadu víceprvkový závěs, jehož ramena jsou v závislosti na tom či onom z hliníku, případně z oceli. Odolnost podvozku je veskrze slušná, neboť vše je masivně provedeno, jistě i s ohledem na možné využití vozu mimo zpevněné cesty.
Podobně jako zmíněná dvojice vozů, byla a je také Q7 nabízena ve dvou verzích podvozku. Modely s méně výkonnými motory mají vinuté pružiny a konvenční tlumiče. V jejich případě za příplatek, či standardně u vyšších verzí Audi nabídlo sofistikovaný pneumatický podvozek. U něj jsou pružiny nahrazeny měchy, v nichž je uložen speciální tlumič s plynule proměnnou tuhostí CDC (Continously Damping Control). V první generaci Touaregu a Cayennu proslulo vzduchové odpružení rozličnými a často i draze řešitelnými závadami. Jejich spektrum sahalo od zadírajících se kompresorů přes různé snímače a akční členy až po zmíněné porézní měchy.

Vzduchu se nebojte

Pro Q7 byl však systém původem od Continentalu modifikován s cílem eliminovat zmíněné problémy, takže v současnosti již nejde o slabinu vozu. Spíše přednost, neboť možnost čtyř různých světlých výšek karoserie plus jednu, umožňující snížit zadní část o 45 mm za předpokladu, že vozidlo stojí, jistě řada uživatelů Q7 ocení. Rovněž komfort odpružení je s tímto systémem hmatatelně lepší než při použití konvenčního, ocelového podvozku. V rámci modernizace v roce 2009 vůz prodělal optické retuše. Původní zážehové motory 3.6 VR6 FSI a 4.2 V8 FSI vypadly z nabídky o rok později a byly nahrazeny novým kompresorovým 3.0  TFSI ve dvou výkonových verzích.

Vydáno: 25. 11. 2012

Autor: Autohit (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Audi Q7 bazar