BMW 316i Touring: Cena od

Motor 316i představuje nejlevnější cestu k BMW řady 3. Je to jen nositel nejnižší ceny, nebo má smysl o této variantě uvažovat? Odpověď jsme hledali za volantem kombi.

Snažit se hledat v označení nových modelů BMW nějakou logiku ztratilo s příchodem přeplňovaných motorů smysl. V případě provedení 316i lze však ještě něco rozklíčovat. Pod kapotou se totiž skutečně nachází benzinová šestnáctistovka s výkonem 136 k už v 4350 ot/min a točivým momentem 220 Nm od 1350 ot/min. To předurčuje charakter motoru. Přestože je přeplňovaný, přínos obřího turbodmychadla není při jízdě příliš znát. Jeho projev připomíná klasické atmosférické motory, které potřebují otáčky.

Multifunkční volant je v základu, stejně jako středový displej.


Odspodu totiž táhne dost vlažně. Pokud nechcete od semaforů odjíždět s vytočeným motorem a pálící se spojkou, ujede vám klidně i Škoda Fabia s 1.2 TSI. Chcete-li jezdit svižně, je třeba ho dostat nad 5000 ot/min. Motoru dělá společnost šestistupňová manuální převodovka s poněkud gumovým řazením, na které je třeba si zvyknout. Pokud budete dohánět nedostatek elánu motoru jeho častějším vytáčením, počítejte minimálně s osmilitrovým přídělem. Budete-li poslouchat indikátory řazení a rezignujete na dynamiku, dá se jezdit do 7,5 l.

Lehký motor příliš nezatěžuje přední tlumiče, takže auto působí velmi lehkým dojmem. Líbilo se nám i hodně komfortní pérování, kterému pomáhaly 17″ pneumatiky. Vstupenka do světa BMW řady 3 přijde minimálně na 795 000 Kč, jenže za ty peníze moc výbavy nedostanete.

495 l je mezi prémiovkami nejvíc, v rámci třídy je to podprůměr.

Vydáno: 10. 11. 2013

Autor: Michal Štengl, foto David Rajdl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 3 bazar