BMW 318d: Relax

Druhé nejslabší trojkové BMW sice vyloženě netrpí nedostatkem výkonu, ale bez příplatkového M-paketu vyzývá spíše k pohodovým cestám na delší vzdálenost než ke sportování.

Liché generace jsou designovou revolucí, sudé pouhou evolucí předchozího modelu. Proto šestá generace trojkové řady nepřináší po stránce vzhledu nic zásadně nového oproti předchůdci, i když při detailnějším zkoumání není těžké najít rozdíly, jako například agresivnější přikrčenou příď. V interiéru již nenajdete dvě kapličky, protože displej infotainment systému nyní lehce trčí z palubní desky. Ta se nese v duchu kvality, přehlednosti a uživatelské přívětivosti. Oproti předchůdci je v interiéru, zejména vzadu, podstatně více místa. Základní sedadla jsou ale docela plochá a hodila by se jim výraznější podpora beder. Dají se však položit zcela k zemi, takže ideální pozici za volantem si najde snad úplně každý.

Některé věci se holt nemění, což poznáte i při uchopení řadicí páky. Její tvar a chod v kulise je typicky "bavorácký". Při nastartování se však otřese (stejně jako zbytek vozu) takovým způsobem, až máte pocit, že příště musí opustit své místo na středovém tunelu. Vibrace motoru pak zaznamenáte i v jiných situacích, to je ale vše, co mohu dvoulitrovému agregátu vytknout. Při jízdě je tichý a projevuje se akorát vzdáleným hukotem, který však není nepříjemně dunivý. Diesel o výkonu 143 koní příjemně zatahuje i pod hranicí patnácti set otáček a svým výkonem na rozložitou trojku stačí. Při tom všem nemá problém spotřebovávat jen okolo pěti litrů na sto kilometrů.

 Automobily BMW 318d
Interiér je velmi příjemné a přehledné místo k pobytu, oceňuji klasickou ruční brzdu.

Svižnější jízda zvedne průměr o dva litry, snaha o co nejúspornější jízdu naopak znamená i méně než 3 l/100km. A jezdit úsporně vám nebude vadit, protože charakter auta trochu překvapivě nevybízí ke sportování. Podvozek je v režimu Comfort velmi pohodlný, kupříkladu železniční přejezdy zvládá až s nadpřirozenou lehkostí. Svižnější jízda ještě trojce sedne, ale pokud chcete cokoliv více, tak auto znejistí, a to i po zmáčknutí tlačítka Sport. Nejspíše se o to však ani nebudete častěji snažit, protože zábavu nemá vůz v popisu práce, což u této motorizace není příliš překvapivé. Pravda však je, že předchůdci dokázali i se základním motorem potěšit sportovněji založené řidiče. Možná pomůže příplatkový M-paket, možná ale ne. To nic nemění na skutečnosti, že nová trojka je velice příjemným vozem, pouze z jiných důvodů, než bývalo zvykem.

Cena
318d: 827 500 Kč
Testovaný vůz: 1 006 625 Kč

 Automobily BMW 318d
Ačkoliv se BMW na první pohled zdá být v téměř základní výbavě, příplatky však činí téměř 166 tisíc korun. To je daň za prémiovost.


Vydáno: 27. 11. 2012

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 3 bazar