BMW 320d xDrive Touring: Cesťák

Hledáte-li nástroj na dlouhé cesty, mohlo by pro vás toto BMW s úsporným dieselem a pohonem všech kol být ideálem.

Trojkové BMW vždy platilo za sportovnější alternativu pro ty, kterým připadla zbývající dvojka z německého prémiového tria poněkud usedlá. Tuto charakteristiku bylo lze s úspěchem aplikovat i na kombíky mnichovské značky. Co se však stane, když do vozu osadíte navíc čtyřválcový dvoulitr, automat a pohon všech kol?

Přehledný, po všech stránkách solidní, byť poněkud strohý interiér.


Stane se to, že dostanete velice povedený nástroj na zdolávání dlouhých vzdáleností, přičemž kapička agresivního naturelu zůstane zachována, jen tak pro případ, že byste si s jinak racionálním přístupem chtěli přece jen vyhodit z kopýtka. Výkon přes 180 koní totiž naznačuje, že navzdory váze přes 1,6 tuny není trojka žádný lenochod. Akcelerace je velmi přesvědčivá a nijak výrazně nevadne ani ve vyšších rychlostech. Převodovka funguje na výbornou, jakkoli dřívější šestikvalt byl poněkud hladší. Osm rychlostí hoví spotřebě, která se v testu usadila na průměrných 5,6 l/100 km. Ve městě se diesel spokojí s 6,2 litru, mimo něj i s méně než pěti. Jeho revírem je však především dálnice, kde je vůz tichý a dle nejlepších tradic německé školy příkladně stabilní. I zde si s odběrem pod šest litrů drží vynikající skóre spotřeby. Čtyřválec má ovšem i negativa, například na střední třídu horší odhlučnění, vibrace při střední akceleraci okolo 2500 ot/min a hrubý stop-start systém.

Základní cena není z nejnižších, ale pokud se uskromníte s příplatky, získáte oddaného služebníka za přijatelný peníz.

Komfort cestování, stabilita ve vyšších rychlostech a ochota nechat si líbit ostřejší zacházení jsou protichůdné hodnoty. Zde se však elegantně snoubí.

Vydáno: 15. 10. 2013

Autor: Vojtěch Med, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 3 bazar