BMW 328i Modern Line

BMW 328i je ukázkovým příkladem downsizingu, zbavilo se dvou válců a nahradilo je turbem. Je to tak správně?

Možná vás překvapíme, ale je. Na motor si totiž v redakci za celý týden nikdo nestěžoval. Čtyřválec s kódovým označením N20 je vybaven turbodmychadlem Twin Scroll, proměnlivým časováním sacích i výfukových ventilů a vyroben z hliníku. Je tak lehčí než šestiválce a dokáže ze sebe vydolovat až 180 kW a 350 Nm.

 Automobily BMW 328i Modern Line
Béžový interiér nepatří mezi nejpohlednější. Kolébkou vedle řadicí páky volíte jízdní režimy.

Nejde ale jenom o tyto absolutní hodnoty, maximální točivý moment je dostupný už od 1250/min a těšit vás bude i vytáčení téměř k červenému poli, kde „bavorák“ rozhodně neumdlévá a bryskně akceleruje.
Výborný motor je navíc spojen s výbornou osmistupňovou samočinnou převodovkou (s pádly pod volantem za 61 250 Kč), která dobře využívá jeho výkonový potenciál. Společně s nízkým součinitelem aerodynamického odporu 0,27 přispívá tato sehraná dvojice k nízké spotřebě. Přiměřenou cenou za dynamické možnosti zážehového čtyřválce je totiž 9,2 l/100 km.

Bohužel i BMW 328i má nějaké mouchy. Tou první je nevzhledný béžový interiér verze Modern Line s lacinou imitací zvrásněného dřeva a špatně čitelnými přístroji. Jednoduchým lékem je volba linie výbavy Sport Line, která uvnitř působí lépe a stojí stejně (47 900 Kč).

Další mušky se týkají podvozku. S adaptivními tlumiči (+ 27 725 Kč) se totiž chová trošku jako Jekyll a Hyde. V komfortním „setupu“ vás nejprve překvapí svojí plavností, po překonání několika děr a výmolů ale zjistíte, že větší nerovnosti nepolyká s takovým přehledem, jaký byste čekali. Upřímnějším nastavením se tak jeví režim Sport, ve kterém je vůz tvrdší a méně se naklání. Kladně se také nedá hodnotit odskakování zadní nápravy na příčných spárách v zatáčce, což probudí k životu ESP. Na dobrém asfaltu je ale chování v obloucích příkladné, čelo podélně uloženého motoru téměř lícuje s přední nápravou a 328i je krásně neutrální. Nastavením Sport+ se zbavíte berličky stabilizačního systému.

 Automobily BMW 328i Modern Line
Stejně výkonný a úsporný zážehový motor má málo aut.

Posledním dvoukřídlým hmyzem je řízení, které v režimu Comfort pomáhá řidiči až příliš. Abyste náhodou nezatočili víc, než je zdrávo, budete potřebovat velice citlivou ruku.
BMW 328i rozhodně není špatné auto, pokud se přenesete přes výše uvedené nedostatky (většina z nich se dá stejně odstranit volbou jiného jízdného režimu), dostanete výkonný, relativně úsporný a reprezentativní vůz střední třídy. Základní cena lehce pod milion korun českých je adekvátní.

Cena
BMW 328i: 957 500 Kč
Testovaný vůz: 1 358 900 Kč

 Automobily BMW 328i Modern Line
Pro průměrně vzrostlé je vzadu místa dostatek.


Vydáno: 04. 08. 2012

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 3 bazar