BMW 335i: Plnokrevník

Jediná verze sedanu řady 3 nové generace, která má pod kapotou šestiválec, je provedení 335i. Je tak nejvýkonnějším provedením do doby, než se objeví M3, a je vážně skvělá.

Verze 35i byla úchvatná v případně jedničky, vynikající volbou u pětky, a tak není důvod pochybovat o tom, že nová 335i je skvělé auto s velkým potenciálem.

 Automobily BMW 335i 2011

Třílitrový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel si zachoval výkon 306 koní, stejně jako tomu bylo v minulé generaci. Ovšem v kombinaci se sportovní osmistupňovou automatickou převodovkou působí dramatičtěji. Převodovka si s ním totiž skvěle rozumí, celé pohonné ústrojí je výborně sladěné a změna jednotlivých převodových stupňů probíhá opravdu rychle.

Na práci převodovky, stejně jako na práci celého pohonného ústrojí a podvozku má výrazný vliv nastavení systému Driving Experience. Sportovní režim výrazně urychlí reakce převodovky na povely v manuálním módu i na povely plynovým pedálem. Režim Sport+ je mimo jiné vynikající tím, že v něm nedochází k samočinnému přeřazování na vyšší rychlostní stupeň v případě, že otáčky motoru atakují hranici omezovače. Lineární zátah a pružnost motoru nejsou v této objemové kategorii ničím výjimečným, turboefekt zde již není takovým problémem jako u čtyřválců, přesto je znát, že i této problematice věnovalo BMW velkou pozornost.

 Automobily BMW 335i 2011
Baby M3, i takové hodnocení jsem již slyšela o této verzi. Myslím, že si ho zaslouží.

Motoru mohu vytknout snad jen zvuk na volnoběh. Do kabiny samozřejmě neproniká, ale venku se zpod kapoty nelinou nijak uším lahodící zvuky. „To je diesel?“ zeptal se mě jeden známý, mimochodem milovník značky BMW a majitel hned několika jejích legendárních počinů. Spotřebu výrazně ovlivňuje nejen zvolený jízdní styl, ale i jízdní režim. V režimu Eco Pro s lehčí nohou na plynu budete jezdit za 8 l/100 km, s o poznání těžší nohou a aktivovaným sportovním režimem počítejte určitě s 12 až 13 l/100 km.

Hodnocení plné superlativů ode mě získává podvozek i brzdová soustava. Adaptivní M-podvozek měla i už testovaná verze 328i, ale tady jako by fungoval lépe. Odlišné naladění či třeba těžší motor nad přední nápravou přispěly podle mého názoru k vytříbenějšímu chování, a to hlavně ve sportovním režimu. Omezení náklonů i pohybů karoserie přispívá k přesnějším reakcím na povely volantu, v němž by však mohlo být více citu, který by jistě pomohl zajistit méně horlivý posilovač. Ten nedá moc pokoj ani ve sportovním režimu. Tlustší věnec by mohl mít volant. No, přiznám se, líbil by se mi ten „emkový“.

 Automobily BMW 335i 2011
Ergonomie i logika ovládání multimediálního systému jsou skutečně propracované.

Komfortní mód podvozku mi příliš nevyhovoval. Trojka se začne pohupovat v bocích, ale větší příčné nerovnosti stejně není schopná odfiltrovat bez rázu. Mnohem lepší dojem na mě dělala sedadla, příplatková sportovní. Jsou bohatě dimenzovaná a opravdu výborně tvarovaná.

Cena
335i: 1 115 000 Kč
Testovaný vůz: 1 707 425 Kč


Vydáno: 25. 07. 2012

Autor: Věra Petrů Vostrá (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 3 bazar