BMW 435i Coupé M-Sport: Bílý jezdec

Doby, kdy výrobní program bavorské automobilky stál na třech základních řadách jsou už nenávratně pryč. Odštěpením z trojkové série vzniklo auto, které má stále co říci i lidem, kteří rádi řídí.

Fanoušci modrobílé značky se jen těžko smiřovali se skutečností, že kultovní ostré kupé z dílen divize Motorsport už nebude nosit tradiční přívlastek M3, ale na konci bude svítit čtyřka. Ve světle nově příchozích předokolek BMW mi však tato svatokrádež stále přijde jako o něco menší hřích.

Sedačky vypadají vcelku nenápadně, posez však nabídnou špičkový.


Na ostré emko si musíme ještě chvíli počkat, v současnosti tak tvoří výkonový vrchol provedení 435i útočící na silnici stádem 306 koní, které je k mání jako klasická zadokolka nebo stále populárnější xDrive. My jsme měli to potěšení povozit se v tradičním provedení. Třílitrový šestiválec sice přišel o jedno turbodmychadlo, charakteru mu však chválabohu zůstalo na rozdávání. Ochotně se sbírá z nejnižších otáček, druhý dech chytá ve čtyřech tisících a rafička otáčkoměru snadno upaluje až k omezovači. Zvuková kulisa je hlavně zpočátku vcelku decentní, ale přesto podmanivá. To vše za příkladné spolupráce výborného osmistupňového automatu ZF.

Právě kombinace se samočinným ústrojím však jakoby silné kupé předurčovala spíše pro roli univerzálního sprintera kategorie GT, než-li notorického vyřezavače serpentýn. I tam si samozřejmě čtyřka drží vysokou laťku, vinou toporného řízení je ale někdejší hravost ta tam. Aktivní podvozek si naproti tomu skvěle poradil i s hodně rozbitými českými silnicemi, dojem pohodového cesťáku podporuje i překvapivé množství místa ve druhé řadě sedadel a velmi přijatelná průměrná spotřeba 9,2 litru na sto, které jsme v běžném provozu docílili.

Dynamický vzhled podpořený M–paketem vcelku zdařile maskuje další nárůst vnějších rozměrů kupátka.

Vydáno: 30. 04. 2014

Autor: Michal Borský, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW M4 bazar