BMW 520d xDrive: Spořit se čtyřválcem

Mít naftový čtyřválec pod kapotou prémiového sedanu vyšší střední už dávno není společenské faux pax. Obzvláště se čtyřkolkou a automatem.

Prémiové BMW 5 prošlo vloni v létě modernizací, kterou na první pohled odhalí asi jen málokdo. Zvenku ho prozrazují blinkry ve vnějších zpětných zrcátkách, ledvinky jsou opět o něco nižší, přední nárazník byl ozdoben novými stříbrnými prvky a má lehce poupravené vstupy vzduchu. Pod krycím plastem hlavních světlometů jsou nyní standardně xenonové výbojky, nám však cestu osvětlovaly adaptivní LED, které vzhledem k jejich kvalitě doporučujeme zaškrtnout v konfigurátoru (53 144 Kč).

V interiéru je největší novotou zástavba inovovaného systému iDrive, který poznáte podle většího ovládacího kolečka. To má na sobě dotykovou plošku, skrze niž lze prstem psát adresu do navigace, posouvat v menu či zvětšovat měřítko v mapě. Novinkou jsou i multifunkční palubní přístroje, což je vlastně jeden velký displej, na němž se promítají klasické budíky a další informace palubních systémů, třeba od navigace či asistenčních systémů, kterých má BMW v ceníku celou řadu.

Všechny nabízené motory v předstihu plní emisní normu Euro 6. A to i testovaný naftový čtyřválec 520d, který se v kombinaci s pohonem kol dodává výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. O ní už byly napsány svazky ód a pochval (zcela oprávněně). Hlavní devízou tohoto spojení je mimořádná úspornost na dlouhých dálničních přesunech. S tempomatovými

140 km/h zvládl cestu Praha–Ostrava za 6,1 l /100 km, s cestovní rychlostí o 10 km/h nižší dokonce za 5,7 l, což jsou hodnoty, kterých nedosahují ani dvoukolky o dvě třídy nižší. Přestože BMW 5 stále patří mezi prémiovými modely na špičku jízdních vlastností, už z něho nečiší ryzí radost ze svezní a stává se z něho automobil pro manažerské masy.

Vydáno: 07. 06. 2014

Autor: Michal Štengl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 5 bazar