BMW 530d xDrive Touring

Otestovali jsme BMW řady 5 s pohonem všech kol. Co ztratila a co získala nabrala "pětka" připojením pohonu přední nápravy?

Pohon všech kol je u některých modelových řad téměř životně důležitý, zvláště na našem trhu. „Pětkové“ BMW mezi ně patří, méně už „éčko“ od Mercedesu, téměř za samozřejmost se bere u „á-šestky“.

Důvody hledejme spíše v oblasti marketingu než v hornatém charakteru většiny republiky. Pohonem 4x4 sice získáte větší jistotu v zimě, u vozů s pohonem zadních kol ale zároveň ztratíte něco na lehkosti řízení a v případě testovaného BMW i jistou „žiletkovost“. Pro většinu typických uživatelů to jsou přijatelné ústupky, stejně tak velkomyslně mávnou nad nestoudným příplatkem 140 tisíc korun (ovšem včetně 8st. automatu v ceně 55 tisíc). Příznivci ostrého svezení by ale měli dvakrát zvážit, jestli za vyšší hmotnost a jistou váhavost čtyřkolky připlácet.

 Automobily BMW 530d xDrive Touring
Interiér jako v „sedmičce“ dýchá kvalitou z každého detailu.

Silnému šestiválci pohon všech kol svědčí, jeho 560 Nm se na všechna kola přenáší plynule. Ale znatelnější nedotáčivost vyvolá v rychlejším oblouku zapískání pneumatik, a to i příplatkových o průměru 18 palců. Řízení je také méně citlivé než u verze se zadním pohonem, znalci předchozích řad bohužel musí konstatovat, že to ovšem není problém pohonu všech kol, ale trend doby. S ohledem na cenu a zaměření vozu jsme na BMW řady 5 přísnější, ale zkrátka předchozí generace byly jízdně hravější a řidiči uměly zpěnit krev. Novinka je rychlejší a vlastně i jistější, ale už nezprostředkuje takový zážitek z řízení, vše funguje až moc samozřejmě.

 Automobily BMW 530d xDrive Touring
Záď víc než reálným objemem zaujme přístupností a důvěryhodným čalouněním.

Dříve jsme také byli zvyklí na nižší spotřebu. Ne že by námi dosažných 9,5 l bylo na velikost a komfort výrazně narostlé „pětky“ špatných, ale s udávanými 5,7 l rozhodně nepočítejte. Úsporný styl v nedělním provozu umí vykouzlit 7,5 l, méně leda když se pustíte z Krkonoš o tisíc výškových metrů níž do Prahy nebo Hradce. Nikomu ale neříkejte, za kolik jste šplhali do kopců...

Velký posun udělala „pětka“ v oblasti komfortu. S výjimkou leckdy překvapivých tupých ran od přední nápravy na krátkých nerovnostech je pérování i bez extra příplatků pohodlné, to samé můžeme říct o utlumení motoru. BMW 530xd Touring je impozantní automobil, který nyní oslovuje mnohem širší sortu zákazníků, kteří by možná dříve sáhli po audi. A díky jeho náskoku na trhu tak možná i leckterý udělá.

 Automobily BMW 530d xDrive Touring
Kombík pětkové řady vypadá mimořádně elegantně a opticky snad ještě vyváženěji, než výchozí sedan.


Vydáno: 05. 01. 2012

Autor: Michael Kudela (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 5 bazar