BMW 730d xDrive: Panský kočí…

... má zase problém. BMW řady sedm totiž prodělalo facelift a jemu hrozí, že ho šéf nepustí za volant.

Asi nejvýraznější změna na faceliftované "sedmičce" se dokonce týká pozice řidiče, je jí totiž nový přístrojový štít tvořený LCD panelem (15 250 Kč), který navíc mění zobrazení podle nastaveného jízdního režimu. Virtuální ručičky sice občas nestíhají zrychlení ani u nejslabšího vznětového šestiválce, ale zobrazení navigačních pokynů v centrální části "budíků" funguje velice dobře. Přibyla také možnost přiobjednat si za 63 550 Kč bez přehánění špičkové adaptivní LED světlomety, lehce se pozměnila přední maska, "sedmička" dostala poslední verzi navigace Professional nebo vylepšený zábavní systém pro zadní sedadla. Malá rada: pokud si šéf naspecifikuje auto bez obrazovek v opěrkách předních sedadel a třízónové klimatizace, nepočítejte s tím, že by vás hned tak nechal řídit.

Více ho totiž zaujalo, že základní vznětový agregát v nabídce (730d) posílil o 10 kW a 20 Nm (nově má 190 kW a 560 Nm). Parametry nejsou na první pohled úplně ohromující, ale kdyby měla takový základní motor všechna auta, nezlobili bychom se. Nad nějakými 1500 otáčkami mu snad nikdy nedojde dech a dokonce se rád nechá vytáčet, i když nad čtyřmi tisíci už z něj nic navíc nedostanete. Na dálnici mu ve 130 km/h stačí nějakých 1650 otáček za minutu. Ve spolupráci s osmistupňovou samočinnou převodovkou, kterou snad u ZF vybavují umělou inteligencí, se navíc dá s pětimetrovou dálniční jachtou bez velkého snažení jezdit za 8,4 l/100 km.

 Automobily BMW 730d xDrive
Okem sokolím. Surround View zabrání poškrábání laku za 18 800 Kč, senzory jsou standardem.
Na dálnici se "sedmička" cítí nejlépe, je neskutečně stabilní a v režimu Comfort+ si jakoby nic razí cestu levým pruhem, přičemž osazenstvo netrpí stavem českých silnic. Horší je to na okreskách, vměstnat dlouhou limuzínu do utažených vlásenek je složité, navíc je na výjezdu patrná nedotáčivost daná vysokou hmotností, pneumatiky ale drží jako o život. Nejhorší soužití je pak v malých uličkách historického centra Prahy, kde každé parkování a průjezd bránou vyžadují pozornost a zpočátku pro jistotu i trochu couvání. V komfortním režimu navíc působí posilovač řízení trochu nekonzistentně a okolo středové polohy se volant nerad vrací zpět.

Jenže s chybami řady sedm se naučíte žít velice rychle, stojí sice stejně jako pěkná "třiplusjednička" v Praze, německá konkurence je na tom ale podobně.

 Automobily BMW 730d xDrive
Tři tváře: tradičně působí režim Comfort, hybridně Ecopro a rychlost výrazně zobrazí Sport.

Cena
730d xDrive: 2 067 500 Kč
Testovaný vůz: 2 595 875 Kč

 Automobily BMW 730d xDrive
Kolos mnichovský. Ani u "krátké" verze rozměry sedmičku nepředurčují k pohybu městem.


Vydáno: 13. 07. 2013

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 7 bazar