BMW X1 18d xDrive Sport Line: Efektní

Nejmenší mnichovské SUV přichází tentokrát ve verzi 18d se čtyřkolkou a s paketem Sport Line, který mu dodává šmrnc.

X1 je auto, které se dá považovat spíš za zvýšené kombi než za plnohodnotné SUV, v podstatě má nabídnout prostornější alternativu k hatch­backu řady jedna, který se nevyrábí ve variantě kombi. Interiér je hezký, ale nazval bych ho spíš útulným než vyloženě prostorným. Posaz je vyšší, pohodlný a možnosti nastavení splní bez problémů běžné požadavky cestujících.

Interiér takto vybaveného vozu je velmi hezký, snad kromě historického displeje rádia.


Trochu mě zarazila grafika jednoduchého displeje rádia, kterou byste u BMW asi nečekali, ale to je detail. Prostor pro zadní cestující je mírně podprůměrný, zavazadelník s 420 l má dobrý přístup i velikost, která je výrazně nad průměrem nižší střední třídy. Za velmi vkusné považuji barevně prošívané čalounění.

Přídomek 18d znamená, že pod kapotou máme dvoulitr naladěný tentokrát na výkon 143 koní. To vzhledem k základní hmotnosti přes 1,6 tuny není příliš, přičemž 320 Nm točivého momentu zní sice slibně, ale v praxi se ukazuje pouze průměrná dynamika. Motor se vytáčí plynule, téměř nemá turbodíru a jeho odhlučnění je také v pořádku. Při klidném ježdění spotřebuje kolem 7 l/100 km, což je vzhledem ke stálé čtyřkolce a hmotnosti odpovídající hodnota. K převodovce ZF za 53 375 Kč nemám žádné výhrady. Jízdní vlastnosti jsou ovlivněny příplatkovými 18palcovými koly (za 23 125 Kč). Auto je tuhé, málo se naklání a řidiče informuje o každé přejeté nerovnosti. Radost přináší přesné, dobře nastavené řízení i chování podvozku. Tvrdost mi v tomto případě příliš nevadí, naopak dokresluje charakter auta. Pochvalu zaslouží také výhled dopředu a šikmo dopředu.

Díky hranatosti si řidič na X1 brzy zvykne.

Vydáno: 24. 11. 2013

Autor: František Vahala, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW X1 bazar