BMW Z4 sDrive 35is: Nekorunované Z4M

Verze označená sDrive 35is je vrcholem nabídky modelové řady Z4. Zadní pohon a dvojicí turbodmychadel přeplňovaný třílitr posílený o dalších 25 kW jsou příslibem nevšedních zážitků.

Na rozdíl od „běžné“ verze 35i se vrcholné provedení chlubí vyšším výkonem i točivým momentem a sedmistupňovou dvouspojkovou sportovní převodovkou. Motor s kódovým označením N54B30 asi netřeba nejen fanouškům mnichovské značky představovat. Uplatnění našel v několika modelových řadách, mimo jiné i v 1 M coupé. Jelikož modelová řada Z4 nenabízí provedení označené magickým „M“, je testovaná varianta tím nejlepším, co čtyřkový bavorský roadster nabízí.

Nadchnou sedadla, volant s pádly pro ruční řazení, možnosti nastavení, zkrátka vše.


První, co vás nadchne, je posaz za volantem. Skvělá jsou nejen sportovní sedadla, ale i skutečnost, jak nízko sedíte, jak dobře si můžete volant a sedačku nastavit, i to, jak vás interiér vozu obklopuje. Ještě více nadšeni pak budete po nastartování motoru. Výfuk verze 35is je přímo hudebním nástrojem. Pokud se s ním naučíte za pomoci plynového pedálu a pádel řazení pod volantem pracovat, rozehrajete na počkání koncert kdykoli a kdekoli. Nejlepší akustika je samozřejmě ve městě, nejlepším místem je místo s vysokou koncentrací lidí, kteří vás za tohle představení mohou milovat či nenávidět. Chladným jednoduše tohle auto nemůže nechat nikoho.

A nenechalo ani mě. Z4 35is totiž umí dostát příslibům daným jeho vzhledem i akustickým projevem. Vynikající rozložení hmotnosti, vysoký výkon motoru i točivý moment a skvěle naladěný podvozek, co více si přát? Auto skvěle reaguje na povely volantu, ostré brzdy se dají krásně dávkovat, výkonný motor řádně trápí zadní kola, a to nejen na nejnižší převodové stupně. Díky čitelnosti podvozku i přesnému řízení vás to však bude bavit, a neomezeně dlouho. Jakkoli se totiž 340 koní zdá na Z4 hodně, podvozek si s nimi umí poradit. V tomto případě je k dobru věci i vyšší hmotnost vozu 1600 kg, která mu dodává na stabilitě i celkové jistotě, a to nejen ve vyšších rychlostech. V neposlední řadě musím pochválit použitou převodovku. Řadí opravdu bleskurychle a tak správně sportovně nekomfortně.

Od nějakých 80 až 100 km/h do interiéru fouká o něco více, než byste chtěli.

Vydáno: 20. 10. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: BMW Z4 bazar