Cadillac CTS-V

Nejrychlejší sériový cadillac, model CTS-V, má přeplňovaný osmiválec, který díky absenci omezovače s vozem uhání přes 300 km/h. A to i jako kombík.

Podvozek CTS-V ladili technici na Severní smyčce Nürburgringu a výsledek je opravdu znát. Blahořečili jsme zejména adaptivním tlumičům s elektromagnetickým nastavením, které zajišťují opravdu perfektní kontakt kol s vozovkou i na rozbitém povrchu. Svou charakteristiku dokáží upravovat až 1000x za sekundu. Kdovíjaké pohodlí ale nečekejte, podvozek je naladěn sportovně, přestože nabízí i komfortní režim, rozdíl v pérování jsme nepociťovali žádný.

 Automobily Cadillac CTS-V
Chválíme tužší řízení i volant potažený alcantarou.

Pod kapotou nejsilnější verze se usídlil přeplňovaný vidlicový osmiválec, nabízí poctivý objem 6,2 litru, nepříliš moderní rozvod OHV a pouze dva ventily na válec. Dynamika je však výtečná. Zrychlit na stovku za 4,0 s neumí ani Audi RS6, Mercedes E 63 AMG a nezvládne to ani BMW M5. Agregát cadillaku sice nevyniká kultivovaností chodu, do interiéru přenáší lehké vibrace. Motor ale zatahuje od volnoběhu až po 6200/min, kdy se rozblikají červené kontrolky v otáčkoměru a zasáhne omezovač. Dvojku lze točit do 120 km/h, trojku na 165 km/h, a pokud situace dovolí, tak čtyřku do 210 km/h. Od 220 km/h se začíná projevovat citlivost na boční vítr, přesto má vůz dostatek síly i ve 260 km/h, výše už nám to provoz na německých dálnicích nedovolil.

 Automobily Cadillac CTS-V
Vrcholná verze CTS-V se prodává jako kombi, coupé i sedan.

Nejvyšší rychlost činí v případě manuální převodovky 308 km/h, se samočinnou vlivem jiného odstupňování 282 km/h. Aby bylo možné přenést obří točivý moment 735 Nm, stará se o jeho přenos dvoukotoučová spojka. Samočinná převodovka s hydrodynamickým měničem nabízí optimální kompromis mezi rychlostí přeřazení a komfortem. Na kickdown reaguje s drobnou prodlevou, ale v ručním módu řidiče poslouchá na slovo. Spotřeba paliva není příliš citlivá na styl jízdy, osmiválec si bere 16 až 17/100 km. Na tempomat při 130 km/h mu stačí 14 l/100.

Interiér působí dostatečně hodnotně, rozpačití jsme ale byli z některých ovládacích prvků, evropské vozy jsou intuitivnější. Vůz se v ČR už běžně prodává, velice zajímavá je cena vozu těsně pod dva miliony – to je o milion méně, než kde se pohybuje německá konkurence. Cadillac je přitom více než rovnocenný soupeř.

 Automobily Cadillac CTS-V
Displej palubního počítače je sice malý, ale dokáže zobrazovat řadu údajů včetně příčného přetížení.


Vydáno: 27. 02. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Cadillac CTS bazar