Citroën Berlingo L1 Electric X: Městský rozvoz

Elektrické berlingo se na pohled jeví jako ideální kompaktní dodávka pro rozvoz věcí po městě. Zda je realita opravu růžová, nebo vlastně zelená, jsme zkoušeli v praxi v provozu po Praze.

Ovládání elektrického berlinga je v zásadě velmi jednoduché a nevyžaduje žádné speciální návyky. V interiéru vás nečekají žádné krkolomné sci-fi ovládače. V tomto ohledu je střídmost interiéru dodávky předností. Přístroje zobrazující stav akumulátoru i okamžitý výkon jsou integrovány do klasické kapličky přístrojů. Volič jízdních režimů představuje kolečko pod ventilací. Není to sice úplně optimální řešení, páčka by byla lepší, ale vše je přehledné a rychle se zorientujete.

Palubní deska se až na detaily neliší od normálních verzí, chybí více odkládacích míst.


Samotná jízda je relativně svižná do nějakých 80 km/h, nad 100 km/h už vůz prakticky nezrychluje a nejvyšší rychlost je omezena na 110 km/h. Pro městský provoz je ale berlingo navzdory nízkému výkonu 67 k dostatečně hbité a starty ze semaforů dokáží být velmi rychlé i díky tomu, že se nezdržujete řazením.

Spotřeba se při testu podle palubního počítače pohybovala kolem 23 kWh, což není zrovna málo, a reálný dojezd byl cca 90 km, to je jen o něco více než polovina, toho co je udáváno oficiálním cyklem (170 km).

Dvoukřídlé dveře a boční posuvné usnadňují nakládání věcí.


K dispozici je režim Eco, který vypne topení/klimatizaci a dokáže prodloužit jízdní dosah o cca 20 %. Komfort řidiče tím ale pochopitelně velmi trpí, ani jindy však není distribuce teplého vzduchu zrovna rovnoměrná a přísun teplého vzduchu je spíše přáním než realitou.

Jízdní vlastnosti doznaly zlepšení a vůz se díky vespod umístěným akumulátorům méně naklání. Hůře se tak ale odhadují limity podvozku.

Zlepšená aerodynamika nemá při jízdě po městě takový vliv.

Vydáno: 19. 04. 2014

Autor: Martin Jeník, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën Berlingo bazar