Citroën C-Elysée Exclusive: Lidovka

Tváří se docela honosně a má i vznešené jméno. Citroën C-Elysée ale patří k nejlevnějším autům na trhu. Co nabízí?

Doba je zlá, a je tedy třeba lidem nabídnout auto, které nebude stát moc peněz, na druhé straně to ale na něm nesmí být příliš vidět. Jako první s tímto receptem přišla Dacia Logan, něco podobného teď na vybraných trzích včetně českého zkouší Citroën s modelem C-Elysée. Konkurovat bude nejen svému dvojčeti Peugeotu 301, ale také liftbackům Škoda Rapid/Seat Toledo. Na rozdíl od nich je ale citroën tříprostorový sedan.

Na první pohled c-elysée nevypadá natolik špatně, design vozu je vyvážený a nepůsobí neforemně jako třeba Renault Thalia nebo kdysi Honda City. Dokonce ani v interiéru není na první pohled vidět, že základní cena tohoto auta začíná na zaváděcích 220 000 Kč. Přístrojová deska je sice vyrobena výhradně z tvrdých plastů, celkový dojem ale není překvapivě až tak špatný. Solidní jsou také přední sedadla, řidičovo může být výškově seřiditelné.

 Automobily Citroën C-Elysée 1.6 VTi Exclusive
Vzhledem k ceně působí přístrojová deska docela kvalitně.

Jenže zázraky se nedějí, takže v interiéru skoro na každém kroku narážíme na snahy šetřit. Ovladače stahování oken nejsou ve dveřích, ale na středovém tunelu před řadicí pákou (tahat kabelové svazky do dveří něco stojí), také seřizování zrcátek jsme po dlouhém hledání nenašli na dveřích, ale hezky schované za jen výškově seřiditelným volantem. Víko zavazadlového prostoru lze zase odjistit pouze tlačítkem z interiéru nebo dálkovým ovladačem (za který by se ale nemusela stydět ani řada DS). Objem 506 l je sice velmi solidní a jde zvětšit sklopením zadních opěradel, vstupní otvor je ale poměrně úzký. Také uvnitř jsou vidět snahy o úspory. Holého plechu je dost, kvalita čalounění laciným filcem v nás také příliš důvěry nebudila, stejně jako tenounká podlážka. Pod ní jsme ale našli plnohodnotnou rezervu.

Ze dvou benzinových a jednoho naftového motoru jsme vyzkoušeli silnější 1.6 VTi, původem ještě ze starší řady jednotek PSA, což ale vůbec nevadí, ba naopak. Čtyřválec s výkonem 115 k je totiž asi to nejlepší na celém autě. Krásně se točí, nepůsobí tak přidušeně jako současné motory a pružně se rozjede i na pětku z 50 km/h, v cestě mu navíc stojí pouhých 1,1 t, takže v přímém směru c-elysée docela jede. Bohužel podélná stabilita vozu není valná, nepřesné řízení s velkou vůli vyžaduje neustále korekce. Před zatáčkami je třeba přibrzdit, tedy pokud to neudělá hodně přecitlivělé ESP. Pérování citroënu je sice příjemně komfortní, v zatáčkách se ale karoserie hodně naklání.

 Automobily Citroën C-Elysée 1.6 VTi Exclusive
Hlavně ke kolenům je c-elysée docela štědrý. Opěradla zadních sedadel jdou sklopit.

Velmi solidně vybavené c-elysée v top výbavě Exclusive stojí tolik, co sice kvalitnější, ale v základu s tříválcem dodávaný rapid.

Cena
C-Elysée 1.6 VTi Exclusive: 290 000 Kč
Testovaný vůz: 329 600 Kč

 Automobily Citroën C-Elysée 1.6 VTi Exclusive


Vydáno: 09. 02. 2013

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën C-Elysée bazar