Citroën C4 Cactus 1.2 VTi: Kaktus s tříválcem

Citroën C4 Cactus je patrně nejoriginálnější novinka SUV za dlouhou dobu. Snaží se být maximálně jednoduchý a na řidiči nechávat jen ty nejzákladnější věci. Chybí mu tak například otáčkoměr. překážkou případného úspěchu to ale jistě nebude.  

Při pohledu na cactus byste si mohli pomyslet, že se designéři Citroënu asi zbláznili. Ve skutečnosti je však koncept vozu velmi dobře promyšlen. Nezvyklé vzduchové polštáře, dodávané v několika barvách, vypadají originálně a mají i praktickou funkci.
Uvnitř vozu zaujme i dekor palubní desky a provedení odkládacího prostoru před spolujezdcem v duchu luxusního kufru. Schránka je sice poměrně mělká, díky vybrání palubní desky však může spolujezdec sedět přisunut hodně blízko. Otevírání přihrádky nahoru si vyžádalo přesunutí čelního airbagu spolujezdce nad rám čelního skla do střechy. Z bezpečnostních důvodů proto chybí i zrcátko ve cloně.


V interiéru se však šetřilo i kvůli nákladům, nejdou tak stahovat zadní okna (na rozdíl od DS4 jsou alespoň vyklápěcí), není dělitelná zadní lavice. Citroën tato úsporná opatření obhajuje i snížením hmotnosti (a tím pádem poklesu emisí CO2). Dále se nabízí jen jednozónová klimatizace, chybí otáčkoměr a veškeré doplňkové informace vyskakují jen na displeji uprostřed palubní desky, což není zrovna praktické, když například sledujete navigaci. Chybí i střešní madla a drtivá většina plastů je tvrdých.

Přes patrné šetření se však ve voze cítíte příjemně, k čemuž přispívá i komfortní podvozek, který má projevem blízko k Peugeotu 2008. V zatáčkách se vůz více naklání, ale řízení je správně tuhé a s dobrými pneumatikami je držení jízdní stopy bezproblémové.
Přeplňovaný tříválec 1.2 VTi v nové variantě s 110 k je pro vůz tak akorát, jde s chutí do otáček a je i slušně utlumen, o to více však vynikne citelný aerodymický svist už od 120 km/h i hluk od kol. Kromě slušné dynamiky oceňujeme i nízkou spotřebu, která se při jízdách v Amsterodamu a kolem něj pohybovala kolem 6 l.

Cactus sází na efekt a to se mu daří, jezdí lépe než konkurenční captur a přeplňovaný tříválec je dostatečně silný a k vozu se hodí. Vadí nám však absence otáčkoměru a nestahovatelná zadní okna.

Vydáno: 02. 08. 2014

Autor: Martin Jeník, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën C4 Cactus bazar