Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi: Art Nouveau

Duch revoluce mají Francouzi v krvi i po staletích. Nový Citroën C4 Picasso to světu dokazuje více než názorně. Svým vzhledem i pořádnou náloží technických novinek na palubě.

Třetí generace oblíbeného kompaktního MPV je nejen opět tvarově odvážná, ale i lehčí o 140 kg, což je zásluha především nové modulární platformy koncernu PSA označené EMP2, ale mj. i použití hliníku (kapota) a plastů (přední blatníky, zadní víko). Rozměrné dveře otevírající se do velkého úhlu usnadňují přístup do prostorného a variabilního interiéru. Samostatná zadní sedadla lze jednotlivě podélně posouvat a i při plném obsazení tím zvětšit zavazadlový prostor z 537 na 630 l. Potom již ale samozřejmě není pro kolena cestujících vzadu tolik místa. Sklopením opěradel vznikne 1709 l, oproti minulosti navíc se zcela rovnou podlahou. Vyjmout sedadla ale nelze. Využitelnost vnitřního prostoru zlepší i sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Se zadním víkem z plastu se přes jeho mohutnost manipuluje snadno, u nejvyšší výbavy navíc nebude chybět jeho elektrické ovládání.

 Automobily Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi
Přídi dodává charakteristickou tvář osvětlení. A to zejména denní LED a směrovky zcela nahoře a potkávací a dálková světla pod nimi.

Provedení palubní desky je cílené zejména na ty, kdo si stále hrají se svými smartphony. Kromě tlačítek přeplňujících volant jich je jinak na palubní desce naprosté minimum. K ovládání ventilace a dalších palubních systémů, ale i pro přístup k různým aplikacím slouží 7" dotykový displej. Má kvalitní provedení, moderní grafiku a i na přímém slunci je dobře čitelný. Kvůli maličkosti ale musíte do menu, třeba i když jen chcete vypnout systém stop-start.

Ještě o stupeň výše je displej tvořící přístrojový štít. U vyšších verzí ho tvoří nejen v této kategorii nadstandardní 12" HD displej s možností volby grafiky zobrazení.

 Automobily Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi
Futuristické pojetí interiéru Francouzi posunuli do nové roviny. Z hlediska vnímání kvality učinil Citroën C4 Picasso velký pokrok.

Nová C4 Picasso je o 40 mm kratší, má o 55 m delší rozvor, je však i nižší a díky tomu má i snížené těžiště. I přes zlepšené řízení a menší náklony ale, ač svým vzhledem možná trochu klame, stále nemá sportovní ambice. Hlavním úkolem bylo evidentně kromě ještě stylovějšího designu a hodnotnějšího dojmu z provedení interiéru i zlepšení komfortu.

Kabina je i při rychlé jízdě po dálnici výborně odhlučněná a i s příplatkovými 18" koly (standardem jsou 16") byl komfort na relativně kvalitních portugalských silnicích slušný.

 Automobily Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi
Zadní sedadla se dají podélně posouvat. O 55 mm prodloužený rozvor nabízí více místa pro nohy.

Zpočátku půjde vybírat jen z motorů o objemu 1,6 l, a to dvou zážehových (1.6 VTi/120 k, 1.6 THP/156 k) a dvou vznětových 1.6 HDI/92 k a 1.6 e-HDI/115 k. My jsme se při prvním praktickém seznámení krátce svezli s výkonnějším zážehovým i vznětovým motorem. Dynamika zážehového čtyřválce 1.6 THP/156 k nás nijak nenadchla, diesel působil zásluhou většího točivého momentu lépe, přesto ale nijak zvlášť dynamicky. Svůj podíl na tom mají i hodně nadlouho odstupňované převodovky.

Dynamičtější svezení slibuje až nový diesel 2.0 Blue HDI/110 kW, který se stejně jako sedmimístná verze Grand objeví koncem letošního roku.

 Automobily Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi
Zadní partie nezapřou inspiraci Audi Q7 a Opelem Insignia.


Vydáno: 23. 07. 2013

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën C4 Picasso bazar