Citroën DS4 1.6 THP

(Módní) policie je na nohou - stylový Citroën DS4 dorazil. Výmluvy na osobu blízkou nepomohou. O kolik je za ty peníze lepší než výchozí C4?

Přestože budí zdání jakéhosi pseudo-SUV a Citroën ho označuje jako čtyřdveřové kupé, je DS4 běžný hatchback posazený na 18palcová kola, který ozvláštňují mohutné límce blatníků a kliky zadních dveří ukryté v zadních sloupcích. Stylovější alternativa k Citroënu C4 je o 54 mm kratší, o 12 mm širší a o 43 mm vyšší, za volantem se ale nesedí o nic výš.

 Automobily Citroën DS4 1.6 THP
Kliky zadních dverí jsou ukryté v zadních sloupcích.

Vpředu je místa dostatek, zadní cestující ale čeká na poměry nižší střední třídy stísněný prostor. 180 cm vysoký pasažér si sedne jen tak tak, aby nebyl v kontaktu s předními sedadly a stropem. Pocit stísněnosti navozují extrémně široké zadní sloupky a v leckom může klaustrofobický pocit ještě umocnit fakt, že zadní okénka nelze stáhnout ani vyklopit.

Oproti C4 užší vstupní otvor a malý úhel otevírání zadních dveří rovněž nepotěší. Na oltář designu byl položen i výhled vzad a tuhost karoserie byla upřednostněna před snadným přístupem do zavazadelníku, který je s 0,370 m3 o 0,021 m3 menší než u C4. Z hlediska praktičnosti tedy nic moc, pokud se ale jedná o efekt, tak DS4 rozhodně boduje.

Konkurent Audi A3 či BMW řady 1 v testované nejvyšší výbavě Sport hýčká posádku pečlivým odhlučněním kabiny a luxusní výbavou s koženým čalouněním. Za 31 900 Kč mohou sedadla připomínat lenošky z luxusního baru. A za stejně velký obnos dostanete i kůží obšitou palubní desku, která dělá z prémiových konkurentů obyčejná auta.

 Automobily Citroën DS4 1.6 THP
Kuží obšitá palubní deska propujcuje DS4 prémiový nádech.

Citroën DS4 je velmi obratný, řízení je přímější a přesnější než u modelu C4, a i díky širším pneumatikám se chová o mnoho jistěji v zatáčkách. Tužší tlumiče a masivnější stabilizátory úspěšně eliminují náklony vyšší karoserie. Jinak z hlediska podvozku DS4 nic převratného nepřináší, vzadu jsou jen vlečená ramena. Na 18palcových kolech je komfort ještě uspokojivý, připlácet si za ještě o palec větší s nižším profilem by se ale již nemuselo vyplatit.

Motor 1.6 THP s výkonem 147 kW potěší zátahem odspodu až do vyšších otáček a rozumnou spotřebou okolo 8 l/100 km. Po vytočení pak sytým sportovním zvukem. Páka mechanické šestistupňové převodovky se pohybuje plynule po krátkých drahách, škoda jen, že řazení doprovází cvaknutí.

C4 1.6 THP, ale se slabším výkonem 115 kW pořídíte v top verzi Exclusive za 513 000 Kč, ale jen v kombinaci s robotizovanou převodovkou BMP6. Testovaná nejvýkonnější verze DS 1.6 THP/147 kW s manuálním řazením stojí 654 900 Kč. Za tyto peníze přitom pořídíte i slušně vybavený sedan C5.

Cena
DS4 Sport 1.6 THP 200                 654 900 Kč
Testovaný vůz                              769 500 Kč

 Automobily Citroën DS4 1.6 THP
Zavazadlový prostor je menší než u C4, navíc s vysokým vstupním prahem.


Vydáno: 08. 11. 2011

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën DS4 bazar