Citroën DS4 2.0 HDi Sport: Hra na efekt

DS4 zaujme svým elegantním designem, ale jízdně nás zatím nepřesvědčila. Dokáže něco změnit verze s motorem 2.0 HDi spojeným s manuální převodovkou ve výbavě Sport a s paketem Faubourg Addict?

Model DS4 byl druhým z luxusní odnože francouzské automobilky a jeho prodej byl zahájen na konci roku 2010. Vůz je postaven na platformě shodné s modelem C4, ovšem má vyšší podvozek, aby evokoval pocity jako v SUV. Navíc má elegantní styling, který má zase připomínat karoserie kupé. Tyto prvky pak mohou za to, že úzkými zadními dveřmi se na zadní místa špatně nastupuje i dětem, natož dospělým. Dětem bude také zřejmě vadit, že si nemohou stáhnout okénka (což prostě nejde).

Styl interiéru nechybí. Materiály jsou kvalitní a linie přitažlivé. Vůz vydává mnoho různých zvuků.


Prostor pro posádku vpředu nepovažuji za špatný, místa je dost a sedadla (čalouněná kůží Claudia) pohodlná. Ovládací prvky jsou průměrné, výhled horší zejména dozadu, kde je karoserie celkem nepřehledná. Výbava Sport neznamená sportovní ambice, v ceníku najdete spíše prvky jako hlídání mrtvého úhlu nebo průměrný, ale praktický parkovací asistent. Efekt ještě dotváří příplatková fialová metalíza a paket Faubourg Addict, což je polepená střecha a stojky zrcátek v barvě auta za 17 900 Kč.

DS4 má nepřesné, odtažité řízení, hůř sladěné pedály (spojka je tvrdá a zabírá prudce), řazení s odpory a velmi tuhý podvozek. Efektní kola špatně drží na asfaltu a rázy po projetí děr se intenzivně ozývají do interiéru. V zatáčkách má záď tendenci uskakovat, patrná je také nedotáčivost těžkého předku. Motor 2.0 HDi hodnotím jako úsporný a dynamicky dobrý. Při klidném režimu jezdí za 6 l/100 km a má dobrý zátah. Trochu problém měl testovaný vůz s trakcí, zejména při rozjezdu nebo v mokrých zatáčkách.

Vyšší podvozek nepřináší žádnou evidentní výhodu.

Vydáno: 02. 04. 2014

Autor: František Vahala, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën DS4 bazar