Citroën DS4 2.0 HDi Sport

Jako bílá baletka, která si na nerovnostech ale trochu dupne. Tak se prezentoval dieselový Citroën DS4 s 19palcovými střevíčky na nohách.

Po testu zážehové šestnáctistovky se nám do rukou dostala verze 2.0 HDi (120 kW). S „déesčtyřkou“ se příliš nenadře a uděluje jí velmi dobrou dynamiku – zrychlení na stovku za 8,6 s a nejvyšší rychlost 212 km/h. S motorem si dobře rozumí i šestistupňová převodovka, která netrpí příliš dlouhým odstupňováním. Prodleva turbodmychadla pod 1500/min tak příliš nevadí, od této hranice, která odpovídá městskému limitu na čtyřku, se už pružně zvedá. Zpřesnit by se ale mělo řazení šestistupňové převodovky. Točivý moment pocitově graduje kolem 2500/min. V rozumných mezích se drží spotřeba; ve městě se pohybujete do sedmi litrů, na volných silnicích pak pohodlně držíte průměr do 5,5 l/100 km.

 Automobily Citroën DS4 2.0 HDi Sport
Zadní dveře jsou hodně malé a široké D-sloupky omezují výhled šikmo vzad. Zavazadlový prostor je téměř stejně velký jako u C4, má ale vyšší nákladovou hranu.

Oproti výchozí „cé-čtyřce“ se jízdní vlastnosti posunuly lehce k lepšímu, při běžné jízdě potěší relativně malé náklony v zatáčkách a na devatenáctipalcových kolech vůz na kvalitní silnici také dobře drží stopu. Na limitu je ale podvozek hůře čitelný. Vzhledem ke kvalitě českých silnic velká kola nedoporučujeme, na nerovnostech nízkoprofilové pneumatiky odskakují a v interiéru pocítíte ostré rázy zejména od přední nápravy. Doporučujeme volit spíše méně efektní, ale praktičtější kola o menším průměru.

 Automobily Citroën DS4 2.0 HDi Sport
Ovládání na volantu i středovém panelu vyžaduje zvyk, ale poté oceníte vcelku promyšlenou ergonomii.

Za volantem příliš změn od tuctové C4 nevnímáte, menší originalitu ale vynahrazují kvalitní měkčené plasty a důkladná kvalita zpracování. Řízení je tužší a s přirozenou zpětnou vazbou, volant se navzdory úzkému věnci drží příjemně, má ale nesportovně velký průměr. Velmi pohodlně se sedí v rozměrných sedadlech, která mohou být v případě DS4 čalouněna atraktivní kombinací černé a bílé kůže (standard pro výbavu Sport). Cestující vzadu příliš komfortu neužijí, chybí místo pro nohy i nad hlavou. Malé boční okénko může citlivějším jedincům způsobovat klaustrofobii, navíc je pevně lepené, a nejde tudíž otevřít.

Citroën DS4 hraje na city originálním designem, kromě luxusnějších prvků v interiéru toho ale oproti modelu C4 moc navíc nepřináší a horší je to s praktičností. Cenově DS4 vychází o 70 500 Kč dráž než C4 2.0 HDi (110 kW).

Cena
DS4 2.0 HDi Sport: 674 400 Kč
Testovaný vůz: 793 300 Kč

 Automobily Citroën DS4 2.0 HDi Sport
Vzadu příliš prostoru není ani na hlavu, ani na kolena. Dvoubarevné čalounění vypadá luxusně.


Vydáno: 17. 03. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën DS4 bazar