Citroën DS5 2.0 HDI Sport: Dijonská hořčice

Již tak osobité modelové řadě DS od Citroënu dodává nový přírůstek výraznou, až pikantní příchuť. Je Citroën DS5 něčím víc než jen výstřelkem fantazie designérů?

Zatím nejvyšší zástupce luxusní řady DS nemá po konstrukční a technické stránce kupodivu nic společného s modelem C5. Mix hatchbacku, MPV a sportovního kombi na pomezí nižší střední a střední třídy konstrukčně vychází z MPV C4 Picasso.

 Automobily Citroën DS5 2.0 HDI Sport
Podvozek vychází z MPV C4 Picasso.

Celkové zpracování a použité materiály působí na masového výrobce hodnotně. Stejně jako s divoce zvlněným zevnějškem si návrháři úspěšně pohráli i s interiérem, který je plný dekorativních prvků, ale pečlivě sladěných, aniž by negativně ovlivňovaly praktičnost. Imitace leštěného hliníku, nápaditě seskupené ovladače stahování oken na středovém tunelu i přepínače head-up displeje na stropě spolu s ambientním osvětlením evokují kabinu letadla a rozehrávají inspirativní atmosféru.

 Automobily Citroën DS5 2.0 HDI Sport
Interiér šlechtí kvalitní materiály a precizní zpracování. Přístrojový štít vyniká přehledností.

Palubní deska je zaměřená na řidiče, na rozdíl od toho, na co jsme zvyklí z jiných citroënů, tak zde je ergonomie bez problémů, jen těžko ale hledáte, kam odložit mobil a další drobnosti. Zajímavý přechod okraje středové konzoly navíc utěsňuje spolujezdcovo levé koleno. Interiér působí díky bohatému prosklení (i střechy) vzdušně. Řidič má zásluhou bohatého prosklení téměř panoramatický výhled, přehlednost zadních partií není zrovna nejlepší a za předními rozdvojenými sloupky se občas tu a tam nějaký chodec schová.

Přední i zadní sedadla jsou velkoryse dimenzovaná a velmi pohodlná, místa uvnitř je jen o trochu více než v běžném kompaktním hatchbacku. Také zavazadelník svými 0,468 m3 uspokojí, zavazadla je ale nutné vzhledem k vysokému vstupnímu prahu hodně vzpírat. Vstupní otvor je dostatečně velký, neboť víko zasahuje hluboko do střechy.

 Automobily Citroën DS5 2.0 HDI Sport
Nákladová hrana zavazadelníku je vysoko. Zadní víko postrádá vnější úchop.

Dvoulitrový turbodiesel disponující 120 kW a 340 Nm je vrcholným vznětovým motorem. Dynamika je dobrá a spotřeba na úrovni 7,5 l/100 km vás uspokojí. Přes sportovní vizáž DS5 jízdní vlastnosti nepatří zrovna k silným stránkám tohoto modelu. Na hladce vyhlazeném asfaltu tento citroën s jednoduchou zadní nápravou se zkrutnou příčkou funguje bezproblémově, na horším povrchu má ale při rychlejším průjezdu zatáčky tendenci odskočit.

Příplatková 19“ kola Cairns obutá do pneumatik rozměru 235/40 vypadají fantasticky, na nerovnostech ale do kabiny pronikají kromě akustických ran od podvozku i drobné rázy. V českých podmínkách je tedy bezpečnější zůstat u standardních 18“.

 Automobily Citroën DS5 2.0 HDI Sport
Příplatková 19“ kola Cairns za 14 900 Kč umocňují výjimečnost designu, na nerovnostech ale zhoršují komfort.

Výbava je bohatá, nechybí natáčecí bixenony, na hydropneumatické pérování, adaptivní tempomat či jiné vychytávky ale přes hi-tech vzhled DS5 zapomeňte. Ze „standardních“ verzí je tato s cenou 934 900 Kč nejdražší, za hybridní verzi ale vydáte ještě o 30 000 až 130 000 Kč víc.

DS5 je zajímavou alternativou k prémiovým SUV, jako jsou Audi Q5 a BMW X3, oproti nimž nabízí za podobou cenu bohatší výbavu. Svým zaměřením se citroën blíží i luxusně pojatému hatchbacku Lancia Delta s konvenčnějším konceptem, ale o 200 000 Kč nižší cenou.

Cena
DS5 2.0 HDI Sport: 934 900 Kč
Testovaný vůz: 1 038 400 Kč

 Automobily Citroën DS5 2.0 HDI Sport
Nastavování head-up displeje je na stropě mezi prosklenými částmi střechy.


Vydáno: 24. 06. 2012

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën DS5 bazar