Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI: Biomasa

Nové Grand Picasso skládá poklonu organickému designu a dvoulitrový turbodiesel Blue HDI využívající močovinu AdBlue skloňuje termín eko ve všech pádech.

Grand se sice prodává i jako sedmimístný, to ale nepochybně nebude hlavní argument pro koupi. Ne že by se dvě zadní místa občas nehodila, ale tím pravým důvodem je především delší a trochu hranatější záď, do níž se toho vejde více.

Za nášup v podobě o 55 cm delšího rozvoru a o 0,108 m3 navíc v zavazadelníku si připlatíte nijak nadsazených 15 000 Kč. Celkem je k dispozici podle polohy sedadel v druhé řadě nadprůměrných 0,645–0,725 m3. Do mezery za nimi ale rády zapadnou převážené věci.

Grafika 7“ dotykového displeje je u grandu trochu jiná než u krátké verze.


V sedmimístném obsazení, které přijde na dalších 15 000 Kč, se prostor pro zavazadla smrskne na 0,170 m3. Zadní sedadla jsou, jak je vzhledem ke konstrukci obvyklé, menší. I dospělí však mají pro hlavu místa dostatek, a když se pasažéři na druhé řadě sedadel posunou dopředu (jde to o 15 cm), tak i pro nohy. Nastupování dozadu nevyžaduje žádnou velkou akrobacii. Po odjištění opěradla se sedák vyklopí nahoru a sedačka celá v kolejnicích popojede dopředu.

Výhodou grandu je lepší výhled vzad, zadní boční okna jsou totiž větší a sloupky tenčí. Na 17“ kolech je Grand Picasso komfortní. Oproti kratší verzi má měkčí naladění podvozku, což se projevuje o trochu většími náklony v zatáčkách.  

15 000 Kč stojí sedadla v třetí řadě. Instalují se snadno, ale uspokojí jen děti.


Nový dvoulitrový turbodiesel využívající pro snižování emisí močovinu (plní tak již normu Euro 6), je plný síly a při jízdě o něm téměř nevíte. Jeho hlavní devízou oproti mnohem slabší „jednašestce” je plynulý zátah odspodu. Dynamika je mnohem lepší, spotřeba však jen nepatrně vyšší. Zatímco s 1.6 jsme v případě kratší verze jezdili v kombinovaném provozu za 5,6 l/100 km, grand s dvoulitrem si řekl jen o půllitru navíc. Při popojíždění po městě se ale v jeho případě musíte potýkat s tuhou spojkou. Za čtyřicetitisícový příplatek to lze vyřešit šestistupňovým automatem.

Cenově se grand pohybuje lehce nad hladinou svojí třídy, vyvažuje to ale bohatou výbavou a lehkým prémiovým nádechem. Je tu stále zejména pro ty, kdo hledají stylové a současně praktické a pohodlné auto, ale stále bez sportovních ambic.

Měkčí naladění podvozku se projevuje trochu většími náklony.

Vydáno: 18. 12. 2013

Autor: Vladimír Löbl, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën C4 Picasso bazar