Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Velká pohoda

Francouzská velkoprostorová auta jsou vyhlášená nejen svým prostorem, ale i snahou o pokroková řešení. Jestliže robotizovaná manuální převodovka není velké terno, klasický automat je výborný.

Po nepříliš plodné éře devadesátých let se dědicové Andrého Citroëna rozvzpomněli na své kreativní schopnosti a vrhli na trh auto, jehož kouzlo v podobě následníků přetrvává dodnes – Xsaru Picasso. Spirála variací na téma MPV s přídomkem Picasso, která se později roztočila, je všem dobře známá.

Příbuzný z rodiny C4 se nedávno dočkal generační obměny, jejíž výsledek opět stojí za to. Nechme dnes stranou mnohokrát tepané dotykové rozhraní ovládání funkcí na přístrojové desce, se kterým se chtě nechtě stejně budeme muset časem sžít téměř všude, a zaměřme své investigativní oko na pohonný konglomerát. 

Po návalu šestnáctistovek jsme tentokrát byli poctěni novým dvoulitrovým dieselem v kombinaci s rovněž novinkovou klasickou automatikou se šesti stupni. Jaký to balzám na duši po zkušenostech s robotizovaným ústrojím! Výkonově umírněný a kultivovaný motor si s převodovkou báječně rozumí a cestování s touto kombinací přináší řidiči picassa zcela novou kvalitu, kterou zdárně podporuje pohodový, ale jistý podvozek.

Převodovka dobře kooperuje i se systémem stop-start, který pracuje velmi nenápadně. Automat řadí rychle a plynule, častěji se také snaží přemosťovat hydrodynamický měnič. Ve 130 km/h se motor točí jen 2100 otáčkami, čemuž odpovídá průměrná spotřeba 7,5 l na 100 km, ve městě dokonce picasso pozře jen okolo sedmi litrů a mimo město lze jezdit s průměrem pod šest. Tahle sestava motoru a převodovky se vážně povedla, kvůli vyšší ceně si ji bohužel dopřeje jen zlomek kupujících.

Vydáno: 03. 06. 2014

Autor: Michal Borský, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Citroën C4 Picasso bazar