Crash test Aixam Crossover GTR (2016)

mikroauta

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 1
Dospělý cestující 25 %
Děti %
Chodci %
Aktivní bezpečnost %

Dospělý cestující

12 bodů / 25 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 10 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

? bodů / ? %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: čtyřmístné mikroauto pro mladé

Komentář

Konstrukce vozu

Vozidlo bylo podrobeno nárazovým zkouškám zpředu a zboku. Při čelním nárazu se prostor pro cestující nijak nedeformoval. V bočním nárazovém testu část zadní nápravy narazila do palivové nádrže a zanechala v ní výrazný důlek. V případě závažnější nehody by mohlo dojít k perforaci nádrže. Euro NCAP proto společnosti Aixam doporučuje tuto část vozidla přepracovat. 

Ochrana cestujících

V čelním nárazovém testu došlo k výraznému pohybu hlavy řidiče vpřed a vzad a kontaktu s volantem. Vozidlo nedisponuje airbagem a naměřené údaje poukazují na vysoké riziko vážného nebo smrtelného zranění. 

Tažné síly v oblasti krku byly velmi vysoké. Ochrana hlavy a krku tudíž byla vyhodnocena jako nevyhovující.

K nárazu hrudníku do volantu nedošlo, kompresní síly tlačící na hrudník však byly tak velké, že je možné předpokládat vysoké riziko vážného nebo smrtelného zranění. 

V čelních nárazových zkouškách Aixam získal body pouze za ochranu pánve, stehen a kolen. Naměřené hodnoty byly dobré, vzhledem k potenciálně nebezpečným prvkům na přístrojové desce však byla ochrana této části těla celkově pouze průměrná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana hlavy dobrá a komprese hrudníku nebyla nadměrná. Při dalších měřeních se však zjistilo, že velká část síly byla přenesena způsobem, jakým by to v případě lidského těla nebylo možné. V důsledku toho došlo k udělení penalizace a průměrného hodnocení. Rovněž ochrana břicha a pánve byla průměrná.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Aixam CROSSOVER bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto