Crash test Alfa Romeo Giulia (2016)

střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 98 %
Děti 81 %
Chodci 69 %
Aktivní bezpečnost 60 %

Dospělý cestující

37 bodů / 98 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.9 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

29 bodů / 69 %

chodci
Hlava: 12.7 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 60 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Alfa Romeo Giulia poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

V čelním nárazovém testu celou šíří vozu byl řidič ve všech sledovaných oblastech chráněn dobře. U pasažéra na zadním sedadle byla ochrana rovněž dobrá. Giulia proto získala maximální počet bodů.

Rovněž v bočním nárazovém testu se Alfě Romeo dařilo a získala nejlepší známku. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana dobrá až na oblast hrudníku, byla přijatelná.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. 

Giulia je v základní verzi vybavena balíkem s autonomním krizovým brzděním. V testech se mu dařilo zabránit nárazům v nízkých rychlostech, které jsou častou příčinou zranění krku. 

Ochrana dětí

Při zkoušce čelního nárazu části vozu a zkoušce bočního nárazu byly obě figuríny dobře chráněny a zajištěny v zádržném systému. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana dobrá nebo přijatelná s výjimkou hrudníku šestiletého dítěte, kde decelerační síly poukazují na průměrnou ochranu. V boční nárazové zkoušce byly figuríny ve všech sledovaných oblastech chráněny dobře. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů, výjimkou byla instalace na prostřední zadní sedadlo, které podle Alfy Romeo pro univerzální zádržné systémy není vhodné. 

Ochrana chodců

Výsledky zkoušek simulujících náraz do kapoty byly smíšené. Některé oblasti ve střední části kapoty byly dobré, kolem okrajů však byly často zjišťovány nevyhovující výsledky. Naopak ochrana nohou a pánve chodce je dobrá. Systém autonomního krizového brzdění dokáže zabránit srážce s chodcem a v testech Euro NCAP si vedl dobře. 

Aktivní bezpečnost

Testy systému autonomního krizového brzdění při vysokých rychlostech prokázaly jeho dobrou kvalitu.. Součástí standardní výbavy modelu Giulia je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a omezovač rychlosti. Ten však nelze snadno zapnout nebo nastavit v době, kdy je vůz v pohybu, a nebyl tudíž odměněn. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je také součástí základní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 23. 06. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Alfa Romeo Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto