Crash test Alfa Romeo Giulietta (2010)

Testovaná varianta: 1.6 LT JTD 'Distinctive'
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 97 %
Děti 85 %
Chodci 63 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

35 bodů / 97 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 S
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

23 bodů / 63 %

chodci
Hlava: 13.5 bodů
Pánev: 3.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Giulitetta s testovanou specifikací
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Na základě údajů přezkoumaných Euro NCAP lze od následujících variant očekávat podobnou úroveň bezpečnosti: 2.0 JTD 170CV DIST CM 6M; 2.0 JTD 140CV DIST CM 6M; 1.8 TB GDI 230CV QFV CM 6M; 1.4 TB MAIR 170CV DIST CM 6M; 1.4 TB 120CV DIST CM 6M; 2.0 JTD 170CV DIST DDCT; 1.4 TB MAIR 170CV DIST DDCT; 2.0 JTD 170CV PROG CM 6M; 2.0 JTD 140CV PROG CM 6M; 1.6 JTD 105CV PROG CM 6M; 1.4 TB MAIR 170CV PROG CM 6M; 1.4 TB 120CV PROG CM 6M; 2.0 JTD 170CV PROG DDCT; 1.4 TB MAIR 170CV PROG DDCT.

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Údaje naměřené figurínou ukazují dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Alfa Romeo dokázalo poskytnout podobný stupeň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedících v různých pozicích. Giulietta získala maximální počet bodů v testu bočního bariérového nárazu. Při náročnějším testu bočního nárazu do sloupu byla poskytnuta dobrá ochrana celému tělu kromě hrudníku, kde byla ochrana přijatelná. Reaktivní opěrka hlavy (reaguje na zpětný pohyb pasažéra tak, že se pohne vpřed) poskytla při nárazu zezadu dobrou ochranu proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí
Pohyb vpřed figuríny tříletého dítěte, sedící v sedačce orientované po směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadměrný. Obě figuríny byly při bočním nárazu správně zadrženy bočnicemi sedaček. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou zcela jasné.

Ochrana chodců
Giulietta získala maximální počet bodů za ochranu nohou chodce při nárazu do nárazníku. Přední hrana kapoty poskytnula průměrnou ochranu.  V oblastech, do kterých by pravděpodobně narazila hlava dítěte, byla ochrana dobrá. Hlavě dospělého ovšem kapota ve většině oblastí poskytla jen nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy všech modelů, společně se signalizací zapnutých pásů pro přední a zadní sedadla.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Alfa Romeo Giulietta bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto