Crash test Alfa Romeo MiTo (2008)

Testovaná varianta: 1.4Turbo Distinctive
malé vozy

Dospělý cestující Počet hvězdiček: 5 36 bodů
Děti Počet hvězdiček: 3 29 bodů
Chodci Počet hvězdiček: 2 18 bodů

Dospělý cestující

Počet hvězdiček: 5 / 36 bodů

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo + sloup

boční náraz vozidla
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2008
Karoserie: třídvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely MiTo
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Čelní náraz
Prostor pro cestující zůstal při nárazu stabilní a přední sloupek se při testu karoserie posunul dozadu jen o 4 mm. Ochrana celého těla cestujících, sedících vpředu, byla dobrá. Řidič i spolujezdec byli chráněni dvojitými předpínači a i ochrana stehen a kolen byla dobrá. Řidič měl navíc výhodu v kolenním airbagu. Alfa Romeo předvedlo, že dokáže poskytnout stejnou úroveň ochrany cestujícím různých velikostí a sedících v různých pozicích.

Dětský cestující
Záznamy získané z figuríny tříletého dítěte ukázaly velké zpomalení hlavy a hrudi při čelním nárazu, ale nezdálo se, že by příčinou byl kontakt s nějakou součástí interiéru vozu. Spolujezdcův airbag se dá vypnout, aby se mohla na přední sedadla umístit obráceně posazená autosedačka. Avšak informace pro řidiče o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Přítomnost úchytu ISOFIX není na zadních sedadlech dostatečně označena.

Chodec
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Avšak za ochranu hlavy dospělého byla kapota ohodnocena jako nedostatečná.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Alfa Romeo MiTo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto