Crash test Audi A3 (2012)

Testovaná varianta: Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 87 %
Chodci 74 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Audi Kindersitz s ISOFIX Base
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 11.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Audi Kindersitz s ISOFIX Base
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Chodci

27 bodů / 74 %

chodci
Hlava: 19.6 bodů
Pánev: 1.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: třídveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Audi předvedlo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako přijatelná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy.  Ačkoliv lze ve volitelné výbavě přidat do auta přepínač pro vypnutí airbagu spolujezdce, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy, informace o stavu airbagu zobrazované řidiči nebyly zcela zřetelné a tento systém nedostal žádné body. Napevno přichycený výstražný štítek na stínítku zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu nohou a vozidlo za toto získalo maximální počet bodů. Maximální počet bodů získalo vozidlo také za ochranu v oblasti, kam by mohl dopadnout malý chodec / dítě. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla nabízená ochrana kapoty převážně průměrná a nevyhovující, stejně jako ochrana horních částí nohou chodce při nárazu do přední hrany kapoty.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky testu Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti není v současné době pro Audi A3 dostupný.

Obrázky

Vydáno: 30. 08. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi A3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto