Crash test Audi A3 Sportback e-tron (2014)

Testovaná varianta: 1.4 TFSI + elektrický pohon, Ambition
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 82 %
Děti 78 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 68 %

Dospělý cestující

31 bodů / 82 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.2 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

39 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 18.1 bodů
Pánev: 0.1 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 68 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Airbag řidiče se nedostatečně nafoukl a hlava figuríny se proto dostala do kontaktu s volantem. Skóre za ochranu hlavy řidiče proto bylo sníženo. Audi poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Audi získalo maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana hrudníku průměrná. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Audi A3 Sportback e-tron lze dovybavit systémem autonomního krizového brzdění.

 

Ochrana dětí

Audi získalo maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Nicméně vypínač airbagu není součástí základní výbavy, proto neměl nárok na získání bodů.

Některé typy dětských zádržných systémů nemohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle. Autosedačky skupiny 0+ nemohou být bezpečně umístěny na přední sedadlo spolujezdce, pokud vůz není dovybaven vypínačem airbagu. Autosedačku skupiny II/III Römer KidFix nelze řádně umístit na zadní sedadla.

 

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Naopak přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně a nedostala žádný bod. Audi je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne, což zvětší deformační zónu. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna dobře nebo přijatelně, horší výsledky byly zaznamenány v okolí spodní části čelního skla a předních A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Audi lze za příplatek dovybavit kombinovaným systémem varování opuštění jízdního pruhu a udržení vozidla v jízdním pruhu. Očekává se, že jimi bude vybavena většina koupených vozidel, a byl proto hodnocen. Systém autonomního krizového brzdění předvedl přijatelný výkon v meziměstských rychlostech.

Obrázky

Vydáno: 20. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi A3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto