Crash test Audi A4 (2015)

Testovaná varianta: 2.0 TDI S tronic
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 87 %
Chodci 75 %
Aktivní bezpečnost 75 %

Dospělý cestující

35 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Audi ISOFIX basis + Kindersitz G1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Audi ISOFIX basis + Kindersitz G1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Chodci

27 bodů / 75 %

chodci
Hlava: 16.6 bodů
Pánev: 5.5 bodů
Nohy: 5.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 75 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Audi A4 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna přijatelně, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana také dobrá až na oblast hrudníku, kde je průměrná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla dobrá a A4 získala maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla zjištěna zvýšená síla působící na žebra. Ochrana hrudníku proto byla vyhodnocena jako průměrná.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Systém autonomního krizového brzdění je součástí standardní výbavy A4 a funguje také při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městě, při které dochází k častým zraněním způsobeným zpětným nárazem. V testech Euro NCAP si vysloužil dobrou známku.

Ochrana dětí

V nárazových testech byly figuríny simulující 18měsíční i tříleté dítě posazeny do autosedaček proti směru jízdy. V testech ochrany tříletých i 18měsíčních dětí získala A4 maximální počet bodů. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Téměř ve všech testovaných oblastech byly uděleny dobré nebo přijatelné známky. Nárazník chrání nohy chodců průměrně až dobře. Systém autonomního krizového brzdění je součástí standardní výbavy vozu, jeho funkcionalita však bude do celkového hodnocení testů Euro NCAP zahrnuta až v roce 2016.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel, systém autonomního krizového brzdění a nastavitelný omezovač rychlosti. Systém autonomního krizového brzdění pracuje v nižších i vyšších rychlostech a v testech si vedl dobře. Systém udržení vozidla v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy, ale nebyl hodnocen, protože se neočekává, že jím bude vybavena většina vozidel. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi A4 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto