Crash test Audi A5 (2016)

Testovaná varianta: 2.0 TDI
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 89 %
Děti 87 %
Chodci 75 %
Aktivní bezpečnost 75 %

Dospělý cestující

34 bodů / 89 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.1 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 14.5 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

27 bodů / 75 %

chodci
Hlava: 16.6 bodů
Pánev: 5.5 bodů
Nohy: 5.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 75 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: dvoudveřové kupé
Poznámka: platí také pro čtyřdveřový sportback

Komentář

Modely Audi A4 a A5 jsou postaveny na stejné bázi a sdílí velkou část konstrukčních prvků. Ovšem vzhledem k tomu, že A5 kupé má pouze dvě dveře, byly provedeno několik nových dílčích testů. Zbytek výsledků byl převzat z nárazových zkoušek Audi A4. Z tohoto důvodu v detailu tohoto crashtestu naleznete výsledky ochrany dětí podle loňského testovacího programu. Mimo verze kupé jsou zde uvedené výsledky vztažitelné i na variantu sportback. 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Audi A5 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Hodnoty naměřené na kolenou a stehnech figurín simulujících řidiče a spolujezdce vykazovaly dobré výsledky. V čelní nárazové zkoušce celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá až na oblast hrudníku, kde byla přijatelná. Hrudník cestujícího na zadním sedadle byl chráněn průměrně. 

V bočním nárazovém testu A5 získala maximální počet bodů. Avšak v závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu byl hrudník chráněn průměrně. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. Součástí základní výbavy tohoto modelu je systém autonomního krizového brzdění, který funguje i při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě. V testu Euro NCAP si vedl dobře.

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny byly při nárazových zkouškách posazeny proti směru jízdy. Výsledky testů dokládají dobrou ochranu osmnáctiměsíčního i tříletého dítěte, za což Audi získalo maximální počet bodů. Airbag předního sedadla spolujezdce je možné deaktivovat a tím umožnit instalaci dětské autosedačky. Informace o stavu airbagu podávané řidiči jsou srozumitelné, a systém byl proto odměněn. Všechny sedačky, pro které je daný model určen, šlo bez problémů instalovat na předepsaná místa. 

Ochrana chodců

Audi A5 je vybavena aktivní kapotou. Senzory v nárazníku zaznamenají náraz do chodce, kapota se následně nadzvedne, čímž se zabrání tvrdšímu kontaktu hlavy chodce s tvrdými částmi motoru. Vůz potvrdil, že aktivní kapota funguje v různých rychlostech a při nárazu do chodců různých velikostí, a tak byla tato funkce v průběhu testu zapnutá. Téměř na všech místech kapoty byla zaznamenána dobrá nebo přijatelná ochrana. Nárazník nohám a pánvi chodce poskytuje dobrou až průměrnou ochranu. Systém autonomního krizového brzdění je součástí základní výbavy. Protože byl test proveden podle testovacího programu pro rok 2015, jeho funkcionalita není do hodnocení zahrnuta. 

Aktivní bezpečnost

Audi A5 je v základní výbavě opatřena signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla, omezovačem rychlosti nastavitelným řidičem a systémem autonomního krizového brzdění, který si v testu vedl dobře i ve vysokých rychlostech odpovídajících jízdě mimo město. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy.

Obrázky

Vydáno: 01. 12. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi A5 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto