Crash test Audi A6 (2011)

Testovaná varianta: Audi A6, 2.0 diesel, LHD
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 83 %
Chodci 41 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 Isofix (VW Bobsy)
Skupina: 0-1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 11.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Audi Britax-Roemer Duo ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

15 bodů / 41 %

chodci
Hlava: 8.7 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdveřový sedan
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
čelní airbag řidiče
okenní airbag
boční airbag

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Audi A6 je vybaveno adaptivními čelními airbagy a bezpečnostními pásy. Koleje pro přední sedadla jsou vybaveny senzory, které zjišťují, zda řidič není moc blízko (například malý řidič), nebo moc daleko od volantu. Zádržný systém je upravitelný podle velikosti cestujícího a používá speciální ventily pro airbag a předpínače bezpečnostních pásů. Při testu čelního nárazu systém fungoval dobře a hlava řidiče i spolujezdce byla dobře chráněna. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí. Audi předvedlo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Při bočním bariérovém testu figurína ukázala dobrou ochranu pro oblast celého těla. Nicméně dveře řidiče byly po testu nalezeny otevřené a vozidlo za to bylo penalizováno. Při testu nárazu do sloupu poskytlo vozidlo hrudníku řidiče průměrnou ochranu. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při dynamickém testu získala A6 maximální počet bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte. V doplňkové výbavě je dostupný přepínač, který umožňuje vypnout airbag spolujezdce a dovoluje použít dětskou sedačku instalovanou proti směru jízdy (tento přepínač lze namontovat od dealera Audi i zpětně). Nicméně přepínač není součástí standardní výbavy žádného modelu, a proto není kvalifikovaný pro Euro NCAP test. Nebezpečí použití dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu nebylo zcela zřetelné. Na nebezpečí upozorňoval pouze ne natrvalo přichycených obrázek.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu. Nicméně přední hrana kapoty byla ve všech testovaných oblastech nevyhovující a nezískala žádné body. Kapota byla také převážně hodnocena jako nevyhovující za ochranu nárazu hlavy dítěte a dospělého.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) je u A6 součástí standardní výbavy a splňuje požadavky na test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadla řidiče, spolujezdce i zadní sedadla.  Omezovač rychlosti není dostupný.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi A6 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto