Crash test Audi Q2 (2016)

malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 93 %
Děti 86 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 70 %

Dospělý cestující

36 bodů / 93 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

30 bodů / 70 %

chodci
Hlava: 15.2 bodů
Pánev: 3.3 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 70 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřové SUV

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Audi Q2 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Hodnoty naměřené na kolenou a stehnech figurín simulujících řidiče a spolujezdce vykazovaly dobré výsledky. V čelní nárazové zkoušce částí vozu byla ochrana spolujezdce dobrá ve všech sledovaných oblastech.  

V bočním nárazovém testu i závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu model Q2 získal maximální počet bodů. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. Součástí základní výbavy tohoto modelu je systém autonomního krizového brzdění, který funguje i při nižších rychlostech typických pro jízdu ve městě. V testu Euro NCAP si vedl dobře, kolizi bylo zabráněno ve všech testovaných rychlostech.

Ochrana dětí

Při čelním nárazu částí vozu byla ochrana šesti i desetiletého dítěte ve všech oblastech dobrá nebo alespoň přijatelná. Při bočním nárazu byla ochrana u menších i větších dětí dobrá, Q2 získal maximum bodů. Airbag předního sedadla spolujezdce je možné deaktivovat a tím umožnit instalaci dětské autosedačky. Informace o stavu airbagu podávané řidiči jsou srozumitelné, a systém byl proto odměněn. Všechny sedačky, pro které je daný model určen, šlo bez problémů instalovat na předepsaná místa. 

Ochrana chodců

Téměř na všech místech kapoty byla zaznamenána dobrá nebo přijatelná ochrana hlavy. Pánev chodce je v některých místech nárazníků chráněna dobře, v jiných je ovšem nevyhovující. Systém autonomního krizového brzdění je součástí základní výbavy a v testu si vedl dobře.

Aktivní bezpečnost

Audi Q2 je v základní výbavě opatřena signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla i systémem autonomního krizového brzdění, který si v testu vedl dobře i ve vysokých rychlostech odpovídajících jízdě mimo město. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je rovněž součástí základní výbavy.

Obrázky

Vydáno: 01. 12. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto