Crash test Audi Q3 (2011)

Testovaná varianta: Audi Q3, 2.0 diesel, LHD
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 85 %
Chodci 52 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0+ / 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 10.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Audi Child Seat with ISOFIX (Römer Duo Plus)
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

19 bodů / 52 %

chodci
Hlava: 12.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce.  Audi předvedlo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Při bočním bariérovém testu získalo Audi Q3 maximální počet bodů. Všechny oblasti těla byly dobře chráněny. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku přijatelná a ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb u figuríny tříletého dítěte, sedící po směru jízdy, nadměrný. V bočním bariérovém testu byly obě figuríny řádně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Nebezpečí použití dětské sedačky umístěné proti směru jízdy bez dřívější deaktivace airbagu bylo zřetelně vysvětleno na napevno přichyceném štítku. Přepínač je dostupný v doplňkové výbavě a může být i zpětně doinstalován u specializovaných Audi dealerů. Tento přepínač umožňuje vypnutí spolujezdcova airbagu a umístění dětské autosedačky na přední sedadlo. Nicméně přepínač není součástí standardní výbavy a proto nemůže být kvalifikovaný pro test Euro NCAP. 

Ochrana chodců

Nárazník získal za nabízenou ochranu nohám chodce maximální počet bodů. Přední hrana kapoty byla nevyhovující ve všech testovaných oblastech a nezískala žádné body. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana převážně dobrá. V oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého však byla nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Omezovač rychlosti není pro Audi Q3 dostupný.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto