Crash test Audi Q5 (2009)

Testovaná varianta: 2,0TDI Steppe
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 92 %
Děti 84 %
Chodci 32 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

33 bodů / 92 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový SUV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Q5
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní, akorát sloupek karoserie se posunul o 3 mm vzad. Adaptivní airbagy a bezpečnostní pásy přizpůsobily své časování a stupeň ochrany velikosti cestujícího a intenzitě nárazu. Ochrana všech částí těla cestujícího byla dobrá. Upevnění volantu představovalo pro stehna řidiče velké riziko zranění. Vozidlo získalo v testu bočního nárazu maximální počet bodů a dobře ochránilo všechny části těla. Při nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná. Sedadlo a opěrka hlavy prokázaly, že poskytují dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (poranění krční páteře).

Ochrana dětí
Na základě hodnot naměřených na figurínách osmnácti měsíčního a tříletého dítěte získalo vozidlo při čelním a bočním nárazovém testu maximální počet bodů. Při čelním nárazu hlava tříletého dítěte neprováděla nadměrný pohyb vpřed a při bočním nárazu zůstaly hlavy obou figurín v sedačkách. Spolujezdcův airbag se dá vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská sedačka obrácená proti směru jízdy. Avšak informace pro řidiče o stavu airbagu nebyly zcela zřetelné. Přítomnost úchytu ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně označena.

Ochrana chodců
Kapota byla ohodnocena převážně jako nevyhovující, a to kvůli nízké ochraně poskytované hlavě dospělého. Stejně dopadla i přední hrana kapoty. Pouze nárazník získal za ochranu poskytovanou nohám chodců maximální počet bodů.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní výbavou celé modelové řady. To samé platí i pro předpínáče umístěné na předních pásech.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi Q5 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto