Crash test Audi Q7 (2015)

Testovaná varianta: 3.0 TDI quattro
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 88 %
Chodci 70 %
Aktivní bezpečnost 76 %

Dospělý cestující

36 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 88 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Audi ISOFIX basis +
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Audi ISOFIX basis +
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Chodci

25 bodů / 70 %

chodci
Hlava: 18.8 bodů
Pánev: 1.4 bodů
Nohy: 5.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 76 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové SUV
Poznámka: Vztahuje se na všechny verze s pěti nebo sedmi sedadly.
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Audi Q7 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna průměrně, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana také dobrá až na oblast hrudníku, kde je přijatelná.

Při bočním nárazovém testu i více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá a Q7 získala maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Systém autonomního krizového brzdění je součástí standardní výbavy Q7 a funguje také při nízkých rychlostech typických pro jízdu ve městě, při které dochází k častým zraněním způsobeným zpětným nárazem. V testech Euro NCAP si vysloužil dobrou známku.

 

Ochrana dětí

V nárazových testech byly figuríny simulující 18měsíční i tříleté dítě posazeny do autosedaček proti směru jízdy. V testech ochrany tříletých dětí získala Q7 maximální počet bodů. Ochrana 18měsíčního dítěte byla dobrá mimo ochrany hrudníku, za kterou byly sníženy body kvůli mírně zvýšeným deceleračním silám.  

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Q7 je dostupná ve verzi s pěti nebo sedmi sedadly. Třetí řada sedadel ve standardní výbavě obsahuje isofixové úchyty. Pětihvězdičkové hodnocení se vztahuje také na tuto verzi. 

 
Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Téměř ve všech testovaných oblastech byly uděleny dobré známky. Díky vhodné konstrukci nárazníku jsou nohy chodců při srážce převážně dobře chráněny, uděleno ale bylo i několik přijatelných a průměrných známek. Ochrana pánevní oblasti chodce byla převážně špatná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel, systém autonomního krizového brzdění a nastavitelný omezovač rychlosti. Systém autonomního krizového brzdění pracuje v nižších i vyšších rychlostech a v testech si vedl dobře. Omezovač rychlosti je nastavitelný řidičem. Systém udržení vozidla v jízdním pruhu je příplatková výbava, ale nebyl hodnocen, protože se neočekává, že jím bude vybavena většina vozidel. 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Superb získal maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku ochráněna přijatelně, ostatní části těla dobře.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla pouze průměrnou.

 

Ochrana dětí

Škoda Superb získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte a ztratila pouze zlomek bodů za ochranu tříletého dítěte kvůli mírně nadlimitním silám v oblasti krku. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

bag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou ochranu, přední hrana kapoty získala maximální počet bodů za ochranu v oblasti pánve. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Fiat lze dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu a systémem krizového brzdění, který v rychlostech typických pro dálniční jízdu předvedl dobré výkony.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Superb poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna průměrně, v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana také dobrá až na oblast hrudníku a krku, kde je přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Superb získal maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku ochráněna přijatelně, ostatní části těla dobře.

Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu, zadní sedadla pouze průměrnou.

 

Ochrana dětí

Škoda Superb získala maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte a ztratila pouze zlomek bodů za ochranu tříletého dítěte kvůli mírně nadlimitním silám v oblasti krku. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

bag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou ochranu, přední hrana kapoty získala maximální počet bodů za ochranu v oblasti pánve. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Fiat lze dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu a systémem krizového brzdění, který v rychlostech typických pro dálniční jízdu předvedl dobré výkony.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi Q7 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto