Crash test Audi TT (2014)

Testovaná varianta: 2.0 TFSI Sport
roadster

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 81 %
Děti 68 %
Chodci 82 %
Aktivní bezpečnost 64 %

Dospělý cestující

31 bodů / 81 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 6.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 1.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

33 bodů / 68 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Audi G1 s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Audi G1 s isofixovou základnou
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

30 bodů / 82 %

chodci
Hlava: 17.7 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 64 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: třídveřový liftback
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Audi poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá kromě hrudníku, který byl chráněn přijatelně. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana dobrá až na oblast hrudníku, která byla chráněna průměrně.

Ačkoliv Audi kvůli bezpečnosti nedoporučuje převážet na zadních sedadlech osoby vyšší než 1,45 metru, kvůli zachování testovacího protokolu sem Euro NCAP usadil figurínu o výšce 1,5 metru. Při čelním nárazu došlo ke kontaktu hlavy cestujícího sedícího na zadním sedadle se zadní částí přední sedačky, i přesto je však ochrana hlavy hodnocena dobře. Větší síly však byly naměřeny v oblasti hrudníku.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Audi získalo maximální počet bodů. Stejně dobrých výsledků Audi dosáhlo i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly jen průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře), na zadních sedadlech je ochrana nedostatečná.

 

Ochrana dětí

Na zadních sedadlech není dostatek místa pro použití automobilkou doporučenou sedačku, pokud přední sedadla jsou v pozici vhodné pro test ochrany dospělé posádky. Z toho důvodu musely být přední sedadla posunuta více dopředu.
Fiat 500X získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 3letého dítěte. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Několik kategorií autosedaček nelze umístit na zadní sedadla.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce převážně dobrou ochranu a přední hrana kapoty chrání oblast pánve dobře. Audi je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne, což zvětší deformační zónu. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce převážně dobře nebo přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků a dolní hrany čelního skla.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Audi lze dovybavit systémem udržení vozu v jízdním pruhu.
 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Audi TT bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto