Crash test BMW 1 (2012)

Testovaná varianta: BMW 116, LHD
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 83 %
Chodci 63 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.4 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.9 bodů
Náraz do sloupu: 6.5 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0+ / 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S
Skupina: 0+ / 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

23 bodů / 63 %

chodci
Hlava: 16.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce a BMW tak předvedlo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. BMW X3 získalo za poskytnutou ochranu v bočním bariérovém testu maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku slabá. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly v případě nárazu zezadu průměrnou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou v čelním a bočním nárazovém testu získalo BWM X3 za ochranu tříletého dítěte maximální počet bodů a ztratilo pouze zlomek bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte. Ačkoliv je možné deaktivovat airbag spolujezdce, tak nedostatečné informace poskytnuté řidiči o jeho stavu zabránily ohodnocení systému. Na stínící cloně napevno přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník poskytl nohám chodce dobrou ochranu. Nicméně celá přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla nabízená ochrana průměrná. V těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana hlavy většinou dobrá s několika nevyhovujícími oblastmi.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je u BMW X3 součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Pro řidiče a spolujezdce je zde signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů, ale na zadních sedadlech systém chybí. Pro BMW X3 není dostupný omezovač rychlosti

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 1 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto