Crash test BMW 2 (2014)

Testovaná varianta: BMW 2 Active Tourer 1.5 Base
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 84 %
Děti 85 %
Chodci 60 %
Aktivní bezpečnost 70 %

Dospělý cestující

32 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Takata Midi
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Chodci

22 bodů / 60 %

chodci
Hlava: 14.9 bodů
Pánev: 2 body
Nohy: 4.9 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 70 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou spolujezdce ukázaly dobrou ochranu všech důležitých tělesných částí. Dobře chráněny jsou také stehenní kosti a kolena řidiče i spolujezdce, nicméně slabě chráněna je pravá holenní kost řidiče. Stejná úroveň ochrany je poskytována cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu získal model řady 2 Active Tourer maximální počet bodů, ochrana všech částí těla byla dobrá. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Active tourer má v základní výbavě systém krizového brzdění. Při nízkých rychlostech do 20 km/h dokáže srážce zcela zabránit a při rychlostech do 50 km/h výrazně snížit její následky.

 

Ochrana dětí

BMW řady 2 získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Obě figuríny seděly proti směru jízdy. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je BMW 2 určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. Téměř po celé ploše kapoty je hlava chodce chráněna dobře nebo přijatelně. Horší výsledky byly zaznamenány v okolí spodní části čelního skla a předních A-sloupků. Díky vhodné konstrukci nárazníku jsou nohy chodců při srážce dobře chráněny.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém krizového brzdění si vedl v testech přijatelně. Systém udržení vozidla v jízdním pruhu je příplatková výbava, ale nebyl hodnocen, protože se neočekává, že jím bude vybavena většina vozidel.

Obrázky

Vydáno: 06. 11. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 2 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto