Crash test BMW 3 (2012)

Testovaná varianta: BMW 320d, LHD
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 84 %
Chodci 78 %
Aktivní bezpečnost 86 %

Dospělý cestující

34 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.1 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 S Isofix
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 11.9 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1 S Isofix
Skupina: 0, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Chodci

28 bodů / 78 %

chodci
Hlava: 15.9 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

6 bodů / 86 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: čtyřdveřový salon
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. BMW poskytnuje podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu byly všechny oblasti těla dobře chráněny a vozidlo získalo maximální počet bodů. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha přijatelná a ochrana hlavy a pánve dobrá. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamickém testu získalo BMW 3 Series maximální počet bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte a ztratilo jen zlomek bodů za ochranu tříletého dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské autosedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. V doplňkové výbavě je dostupný přepínač, který deaktivuje airbag spolujezdce, čímž umožní umístit na sedadlo spolujezdce dětskou autosedačku, orientovanou proti směru jízdy. To však nebylo hodnoceno, jelikož se nejedná o součást standardní výbavy. BMW zřetelně upozorňuje na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník i kapota poskytly dobrou ochranu nohám chodce a vozidlo získalo za ochranu v těchto oblastech maximální počet bodů. Skoro ve všech oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu, ale v těch oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je pro sedadla řidiče a spolujezdce součástí standardní výbavy. Omezovač rychlosti je dostupný pouze v doplňkové výbavě a proto nebyl v testu Euro NCAP hodnocen.

Obrázky

Vydáno: 10. 04. 2013

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto