Crash test BMW i3 (2013)

Testovaná varianta: BMW i3 standard trim
malé vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 86 %
Děti 81 %
Chodci 57 %
Aktivní bezpečnost 55 %

Dospělý cestující

31 bodů / 86 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 13.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 81 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Fair G0/1
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Chodci

21 bodů / 57 %

chodci
Hlava: 14.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 55 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. BMW poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.

 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky získal model EcoSport maximální počet bodů, ochrana všech částí těla byla dobrá. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla oblast hrudníku chráněna jen slabě. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytly jen nízkou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

Figuríny 18měsíčního i tříletého dítěte seděly proti směru jízdy a v obou případech jsme udělili za ochranu maximální počet bodů. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Deaktivace airbagu pro přední sedadlo spolujezdce není součástí základní, ale příplatkové výbavy. Informace pro řidiče o stavu airbagu před umístěním sedačky na sedadlo spolujezdce nejsou zřetelné, a systém proto nebyl odměněn. Varující štítky ohledně deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy na přední sedadlo byly ve vozidle jasně zřetelné. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je BMW i3 určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohám chodců ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Nicméně přední hrana kapoty oblast pánve vůbec nechrání. Ochranná funkce kapoty motoru byla na většině míst přijatelná nebo průměrná, v okolí sloupků a spodní hrany okna nedostatečná.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je ve výbavě pouze pro přední sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je pouze doplňková výbava.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW i3 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto