Crash test BMW řada 5 (2010)

Testovaná varianta: BMW 530d
vyšší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 95 %
Děti 83 %
Chodci 78 %
Aktivní bezpečnost 100 %

Dospělý cestující

34 bodů / 95 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.5 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 83 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 11.8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1S ISOFIX
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G0/1S ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

28 bodů / 78 %

chodci
Hlava: 22 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 100 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2010
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely řady 5 s testovanou specifikací
Výbava: předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou prokázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. BMW dokázalo stejně dobře ochránit různě velké cestující a cestující sedící v různých pozicích. V testu bočního bariérového testu získalo maximální počet bodů. Při testu závažného bočního nárazu do sloupu byly hlava a pánev dobře chráněny a ochrana hrudníku a břicha byla také dostačující. Ochrana proti hyperextenzi krku (zranění krční páteře) při nárazu zezadu byla dobrá.

Ochrana dětí
Na základě hodnot, naměřených v dynamickém testu, byla série 5 v testu čelního a bočního nárazu ohodnocena maximálním počtem bodů za ochranu figuríny tříletého dítěte. Pohyb hlavy figuríny vpřed nebyl při čelním nárazu nadměrný. Tříletá i osmnáctiměsíční figurína byly při bočním nárazu správně zadrženy bočnicemi sedaček. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka, instalovaná proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu však nejsou zcela jasné. Napevno umístěný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí používání sedačky orientované po směru jízdy bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Série 5 je vybavena „aktivní kapotou“. Pokud řidič srazí chodce, akční členy nadzvednou všechny čtyři rohy kapoty a oddálí je tak od tvrdých konstrukcí pod nimi. Tím vznikne větší prostor, který absorbuje energie nárazu chodce a sníží tak riziko zranění. Kapota získala maximální počet bodů v oblastech, kam by pravděpodobně narazila hlava dítěte, a velmi vysokého skóre dosáhly i oblasti, do kterých by pravděpodobně dopadla hlava dospělého. Přední hrana kapoty nezískala za ochranu nohou chodce žádné body, zato nárazník byl oceněn maximálním počtem bodů.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy série 5, společně s nastavitelným omezovačem rychlosti. Signalizace zapnutých pásů je také standardním vybavením a funguje pro všechna sedadla.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW Řada 5 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto