Crash test BMW X1 (2009)

Testovaná varianta: BMW X1 2.0 diesel
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 86 %
Chodci 63 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 Isofix
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 11.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Fair G 0/1 Isofix
Skupina: 0, 0+, 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Chodci

23 bodů / 63 %

chodci
Hlava: 16.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřové SUV
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely X1 s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, okenní sloupek se posunul vzad o méně než 5 mm. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. BMW bylo schopné předvést, že různě vysocí cestující sedící v různých pozicích jsou stejně dobře chráněni. Při bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů, ochrana celého těla byla dobrá. V závažnějším testu nárazu do sloupu hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly průměrnou ochranu hrudníku. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při nárazu zezadu také hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získalo X1 v testu čelního nárazu a bočním bariérovém testu maximální počet bodů za ochranu jeden a půl ročního dítěte. Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy, byl při čelním nárazu dobře regulovaný. Při bočním nárazu byly obě figuríny řádně zadrženy sedačkami. U prodejců lze nechat přední spolujezdcův airbag vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Štítek zřetelně varoval na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy, na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů. Nicméně, přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu a nezískala v testu Euro NCAP žádné body. Většina oblastí kapoty, kam by mohla udeřit hlava dítěte, poskytla dobrou ochranu, dokonce i u krajů. Ochrana poskytovaná hlavě dospělého byla také v některých oblastech dobrá, okolo okenních sloupků však byla ochrana nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
X1 je vybaven elektronickou kontrolou stability (ESC) ve standardu u všech modelových řad. Podobně i signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů je standardní pro sedadlo řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: BMW X1 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto